۴۸ پرنده شکاری و نادر از یک فروند لنج باری در بوشهر کشف شد


48 پرنده شکاری و نادر از یک فروند لنج باری در بوشهر کشف شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در بازرسی از یک فروند موتور لنج باری ۴۸ پرنده نادر شامل ۱۲ بهله پرنده شکاری و ۳۶ قطعه هوبره در یک فروند لنج باری در استان بوشهر کشف و متخلفان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین دلشب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از دستگیری شکارچیان متخلف به همراه کشف دهها بهله پرنده نادر خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از یک فروند موتور لنج باری 48 پرنده نادر شامل 12 بهله پرنده شکاری و 36 قطعه هوبره در یک فروند لنج باری در استان بوشهر کشف و متخلفان دستگیر شدند.

وی گفت: این محموله پرنده از یک شناور لنج بدست آمده است که در حین خروج از آبهای سرزمینی حوزه استحفاظی خلیج فارس توسط گشت منطقه چهارم دریایی ثاراله  متوقف شد و پس از اطلاع رسانی به محیط زیست عسلویه با نیابت قضایی در معیت نیروی انتظامی و هماهنگی با ندسا از لنج توقیفی بازرسی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه متخلفان دستگیر شده مراحل قضایی سپری می‌کنند تصریح کرد:  در حال حاضر لنج ذکر شده و سرنشینان آن جهت بازجویی ها و اقدامات اولیه تحویل پلیس آگاهی عسلویه گردیده و مراحل قضایی در حال انجام است.

دلشب با اشاره به اینکه این کشف پنجمین عملیات موفق آمیز کشف و ضبط این پرندگان ارزشمند بوده است که با همکاری متقابل پرسنل  محیط زیست و ارگانهای اطلاعاتی، عملیاتی شهرستان عسلویه میسر شده گفت: علاوه بر پرندگان فوق لاشه یک بهله بالابان، 3 قطعه هوبره و20 تکه از قسمت بال کامل این  پرنده، یک قطعه درنا، 26 قطعه کوکر، 4 قطعه چاق لق نیز از این شناور ضبط شده است.

وی، به نقش مهم این پرندگان در طبیعت اشاره و بیان کرد: پرندگان شکاری همه ساله از اوایل مهرماه تا اواخرآذرماه و پرنده هوبره از آبان تا بهمن ماه در زیستگاه‌های این استان حضور بیشتری می‌یابند و مورد توجه  متخلفان شکار و صید برای  زنده گیری و انتقال به کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: با عنایت به اینکه پرندگان شکاری در رأس هرم  این جانوران قرار داشته و نقش  مهمی در زنجیره اکولوژیک و تعدیل برخی از جمعیت‌ها و آفات دارند حضور و بقاء نسل آنها از اهمیت وافری برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرندگان شکاری و گونه هوبره از گونه‌های در معرض خطر هستند به‌منظور مقابله با افراد سودجو و قاچاقچیان این پرندگان، ضمن همکاری بسیار ارزنده‌ای که تاکنون بین محیط زیست و ارگان‌های مرتبط شهرستان‌ها بوده است، امسال فرهنگ‌سازی و ساماندهی تشکل‌های محیط زیستی برای صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی مناطق نیز بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon