دولت سهم ناچیزی از هزینه‌های مترو را می‌پردازد


دولت سهم ناچیزی از هزینه‌های مترو را می‌پردازد

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران گفت:‌ هیچ‌گاه توقع بیجا از دولت نداریم، طبق قانون ۵۰درصد هزینه ساخت مترو به‌عهده دولت است ولی سهم ناچیزی از این درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه‌‌های شهرک شریعتی و میدان ولی‌عصر از خط 3 متروی تهران، اظهار داشت:‌ مردم اطمینان داشته باشند که ما با همه وجود و توان نسبت به تعهداتی که به آنها داریم، عمل می‌کنیم و با همه مشکلاتی که درپیش است، دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود:‌ ما هیچ‌گاه توقع بیجا از دولت نداریم اما طبق قانون 50 درصد هزینه ساخت مترو به‌عهده دولت است ولی سهم ناچیزی از این درصد پرداخت می‌شود اما با این حال لب به گله نمی‌گشاییم و همان‌طور که به مردم گفته‌ایم به توسعه مترو پرداخته و سختی‌های آن را به جان می‌خریم هرچند زخم‌زبان‌هایی می‌شنویم و بعضاً یادداشت‌هایی منتشر می‌شود که از مبنا کذب است و ما وقت نداریم به این موضوعات جواب دهیم.

شهردار تهران گفت:‌ مردم آگاه هستند و فهم و درک بالایی دارند و منصفانه‌ترین قضاوت‌ها را می‌کنند. باز هم به مردم می‌گوییم سختی‌ها، محدودیت‌ها و فشارها مانع انجام کار و تعهد ما در اجرای پروژه‌ها نیست.

شهردار تهران تصریح کرد: هرچند معتقدیم با ما به‌عدالت رفتار نمی‌شود اما گله‌ای ندارم، تنها گله‌ای که داریم این است که چرا قانون اجرا نمی‌شود، قانون صریحی در مجلس به تصویب رسیده اما سالهاست به اجرا درنمی‌آید.

وی ادامه داد: براساس این قانون هزینه‌هایی که از مردم دریافت و به خزانه واریز می‌شود محل دیگری جز پرداخت به شهرداری‌ها ندارد ولی این رقم به شهرداری تهران داده نمی‌شود. در این باره هرگاه به دولت موضوع را یادآور شده‌ایم به ما گفته‌اند که پیگیری می‌شود اما بخش‌های عمده‌ای از آن بر زمین مانده است.

وی افزود: با همراهی شورای شهر و تلاش مضاعف نیروهای شهرداری همچنین با همه فشارهایی که دشمنان به‌ناحق به ما می‌کنند، رویکرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را در پیش گرفته‌ایم و با توجه به اینکه در ماه پایانی سال هستیم بودجه‌ای را که شورای شهر برای شهرداری مصوب کرده بود علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی به‌صورت صددرصد محقق کرده‌ایم که البته این به‌جز لطف خدا و همدلی مدیریت شهرداری نیست.

شهردار تهران با اعلام "نودمین ایستگاه مترو را افتتاح می‌کنیم" گفت: از سال آینده هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد.

قالیباف با بیان "آلودگی هوا بزرگترین چالش است که باید آن را حل و فصل کنیم" گفت: برنامه ما این است که بتوانیم در 4 سال آینده با این ظرفیت و اختیارات و با کمک شورای شهر حداقل در افق 4 سال آینده 50 درصد از حجم آلایندگی در شهر تهران را کاهش دهیم و معتقدیم اگر دوستان دیگر خارج از محیط شهری همت کنند می‌توانیم بیش از این کار انجام دهیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon