آیت‌الله نوری‌همدانی: رزمایش‌های قدرت نظامی ایران سبب رعب و وحشت دشمنان می‌شود


آیت‌الله نوری‌همدانی: رزمایش‌های قدرت نظامی ایران سبب رعب و وحشت دشمنان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه قدرت نظامی جمهوری اسلامی دشمنان را مرعوب می‌کند، گفت: رزمایش‌های قدرت نظامی ایران سبب رعب و وحشت دشمنان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جمع آزادگان بهبهان، مسئله انقلاب اسلامی ایران را هدیه الهی به مردم ایران دانست و اظهار داشت: باید زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب، پایه و اساس، ارکان وآثار و برکات انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسیم تا در زمان لازم نیز آسیب‌ها و تهدیداتی که انقلاب را تهدید می‌کند تشخیص دهیم.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بر پایه حکومت بنا می‌شود، عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) پس از رسالت نامه‌ای به حکام و پادشاهان دنیا نوشت تا حکومت اسلامی را جهانی کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حکومت اسلامی باید توام با ولایت و نبوت باشد، عنوان کرد: حکومتی در بین مسلمانان مشروعیت دارد که با ولایت پیوند داشته باشد.

وی تصریح کرد: در عصر غیبت، نایب امام عصر (عج) باید در راس جامعه اسلامی باشد و از لحاظ علم، فقه، تقوا، تدبیر اداره امور، شجاعت و بسیاری از این شاخصه‌ها بتواند حکومت اسلامی را اداره کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در رهبری و اداره نظام جمهوری اسلامی حائز این ویژگی‌ها است، خاطرنشان کرد: در اسلام، حکومت با ولایت توام است اما پس از رحلت پیامبر (ص) حکومت از ولایت جدا شد و اهل بیت (ع) از راس جامعه کنار گذاشته شدند و سلاطین به قدرت رسیدند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام می‌خواهد حکومت دست اهل بیت (ع) و جانشینان آن‌ها باشد، عنوان کرد: در اسلام سلطنت نامشروع است و رهبر جامعه باید همچون مردم زندگی کند اما ‌قدرت گرفتن حکام و سلاطین سبب ذلیل شدن مردم شد.

وی با تاکید براینکه نظام ما نظامی اسلامی و ولایی است، گفت: ولایت فقیه‌‌ همان ولایت رسول‌الله بوده و امروز حکومت توام با ولایت است و کار مهم امام (ره) این است که ولایت را با حکومت توام کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ تحمیلی سعی داشتند اسلام را منزوی کنند، تصریح کرد: رزمایش‌های قدرت نظامی جمهوری اسلامی سبب رعب و وحشت دشمنان می‌شود و همین رعب عامل شکل گیری انواع جریانات افراطی از جمله بوکوحرام و داعش شده است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه قدرت نظامی ایران دشمنان را مرعوب می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست‌ها در جهان منفور هستند و منفور شدن صهیونیست‌ها تا زمان ظهور ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon