آزادسازی مناطقی در «العلم» و «سامراء» در استان صلاح‌الدین

آزادسازی مناطقی در «العلم» و «سامراء» در استان صلاح‌الدین

خبرگزاری تسنیم: نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق مناطق مهم استان صلاح‌الدین را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه السفیر لبنان، نیروهای عراقی صبح امروز دوشنبه (11 اسفند) با گذشت کمتر از 12 ساعت از آغاز عملیات آزادسازی تکریت، مناطق مهم استان صلاح‌الدین را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

«رائد الجبوری» استاندار صلاح‌الدین به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروی هوایی عراق، نیروهای داوطلب مردمی صبح امروز،‌ برخی از مناطق مهم استان صلاح‌الدین از جمله پل "البو شوارب"، روستای "الحسانی"، روستای "البو شیخ محمد" نزدیک مرکز ناحیه "العلم" را از دست تروریست‌های داعش آزاد کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی همچنین پیشروی‌هایی در بخش جنوبی شهر تکریت داشتند و موفق شدند بر ایست و بازرسی نظامی اول داعش که در جوار شهر الجلان قرار دارد، مسلط شوند.

به‌گفته استاندار صلاح‌الدین، عناصر گروه تروریستی داعش در برابر یگان‌های نظامی که عصر دیروز عملیات نظامی خود را از چندین محور آغاز کردند، مقاومت ضعیفی از خود نشان دادند.

یک افسر ارتش عراق نیز به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای عراقی ساختمان آکادمی پلیس صلاح‌الدین و منطقه القادسیه در جنوب تکریت را از دست داعش آزاد کردند.

این افسر که نخواست نامش فاش شود، گفت: ساختمان آکادمی پلیس همچنان تحت کنترل نیروهای نظامی دولتی است که در حال آماده شدن برای حرکت به‌سمت مرکز تکریت هستند.

این در حالی است که همزمان با پیشروی نیروهای عراقی از سامرا به‌سمت "الدور"، درگیری‌هایی نیز بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش در مناطق "بنات الحسن" و "جلام" در شمال شرق سامراء در جریان است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق که عصر دیروز به‌منظور نظارت بر روند عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین به سامرا رفته بود، پس از نشست با فرماندهی عملیات سامرا و فرماندهان نظامی، از آغاز عملیات نظامی برای پاک‌سازی تکریت از دست تروریست‌های داعش خبر داد.

العبادی تأکید کرد که حفظ جان شهروندان در خلال این عملیات نظامی از اولویت‌های نیروهای امنیتی است.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان