حداقل عمر در نظر گرفته برای ضریح امامین عسکرین (ع) ۴۵۰ سال است


حداقل عمر در نظر گرفته برای ضریح امامین عسکرین (ع) 450 سال است

خبرگزاری تسنیم: مدیر پروژه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) از اتمام ساخت این ضریح مبارک خبر داد و گفت: حداقل عمر در نظر گرفته برای این ضریح ۴۵۰ سال است.

حجةالاسلام سیدابراهیم لاجوردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به مراحل ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) در قم اظهار داشت: این ضریح مبارک به مدت 4 سال در استان قم ساخته شده ‌و در حال حاضر نیز بیش از 10 ماه از زمان احداث این ضریح مبارک می‌گذرد.

مدیر پروژه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) ‌با اشاره به هزینه ساخت ضریح عنوان کرد: هنوز جمع بندی دقیقی درباره آمار هزینه‌های ضریح انجام نشده است اما تمام هزینه‌های ساخت این ضریح مبارک را آیت‌الله سیستانی عهده دار بودند و ‌بخش کوچکی از هزینه‌ها را نذورات مردمی تشکیل داده است.

‌لاجوردی با تاکید بر 4 سال زحمت سازندگان این ضریح مبارک گفت: از سال 89 آغاز و تا اسفند 92 کار ساخت ضریح ادامه داشت که در این مدت اساتید به نامی مانند استاد مهدی علمدار معروف‌ترین استاد طراح و قلم زن پروژه، استاد مهدی دیدار نجار پروژه، استاد مهدی خوش‌نژاد مهندس سازه، استاد محمود موحد کاتب پروژه، استاد احمد انارکی و اخوان فیض الهی نیز اساتید و میناکاران این پروژه بودند.

مدیر پروژه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) با اشاره به مصالح به کار رفته در این ضریح گفت: وزن این ضریح مبارک 11 تن است که از چوب ساج محصول کشور برمه ساخته شده ‌و حداقل عمر در نظر گرفته شده برای این ضریح 450 سال است.

به گفته وی در ساخت این ضریح از 4500 کیلوگرم نقره، 3000 کیلوگرم مس و 70 کیلوگرم طلا و بهترین سنگ مرمر سیرجان استفاد شده است.

مدیر پروژه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) با اشاره بافت فرش ابریشم برای عتبات عالیات عراق در کاشان تاکید کرد: در حال حاضر تمام فرش‌های عتبات عالیات به دست 1500 بافنده در 5 کارگاه قالی‌بافی در شهر کاشان از ابریشم طبیعی بافته می‌شود که ‌1000 متر مربع از این فرش‌ها ویژه حرمین عسکریین (ع) است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon