واردات بی‌رویه هیچ سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد

واردات بی‌رویه هیچ سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد

خبرگزاری تسنیم:نماینده مردم سنقر در مجلس، گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات هسته‌ای را برخلاف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: قطعاً وضعیت کنونی واردات با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سنخیت ندارد.

محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه، هشدار مقام معظم رهبری درباره واردات بی‌رویه راهبرد اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی، راهی جز حمایت از تولیدکنندگان و تولید ملی نیست.

وی با بیان اینکه، مجلس و دولت باید برای مقابله با واردات بی‌رویه اهتمام داشته باشند، تاکید کرد: وقتی برخی کالاها و محصولات غیرضروری وارد کشور می‌شود ما با دست خودمان زمینه بیکاری جوانان را فراهم می‌کنیم؛ چرا که امروز حتی در محصولات کشاورزی هم شاهد واردات بی‌رویه محصولات هستیم که این امر خطر جدی برای اقتصاد است.

نماینده مردم سنقر گفت: مهمترین اقدام برای مقابله با واردات بی‌رویه، مدیریت واردات است؛ مقابله با واردات بی‌رویه به معنای بستن دروازه‌های کشور است بلکه به معنای مدیریت و کنترل واردات است بنابراین ما نباید اجازه دهیم محصولاتی که نمونه داخلی آن در کشور تولید می‌شود به کشور وارد شود.

محبی همچنین گفت: متاسفانه وقتی ما از رقابت کالاهای داخلی و خارجی سخن می‌گویم، مدام تاکید می‌کنیم که اقتصاد ما راهی جز افزایش کیفیت تولیدات داخلی ندارد، گرچه افزایش کیفیت بحث مهم و قابل توجهی است اما نباید فراموش کرد افزایش کیفیت منافاتی با مقابله با واردات بی‌رویه ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به راهبرد اقتصادی بخش قابل توجهی از کشورهای دنیا تبدیل شده است، افزود: امروز برخی کشورهای مهم دنیا که در اقتصاد پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند، سیاست اقتصاد خود را بر اساس حمایت از تولید ملی، انتخاب کرده و در اقتصاد ملی موفق به پیشرفت شده‌اند.

نماینده مردم سنقر، گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات هسته‌ای را برخلاف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بر اساس اقتصاد مقاومتی ما بدون توجه به نتیجه مذاکرات، باید به سمت خودکفایی برویم و قطعاً وضعیت کنونی واردات با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سنخیت ندارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon