پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی بازدیدکنندگان از تخت جمشید در نوروز ۹۴


پیش‌بینی افزایش 20 درصدی بازدیدکنندگان از تخت جمشید در نوروز 94

خبرگزاری تسنیم: مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به آمادگی این مجموعه تاریخی برای ایام نوروز گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۹۴ آمار بازدیدکنندگان ۲۰ درصد افزایش یابد.

مسعود رضایی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به آمادگی این مجموعه تاریخی برای ایام نوروز اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف برای آماده‌سازی تخت جمشید در ایام نوروز آماده شده و پیش‌بینی می‌شود در نوروز 94 آمار بازدیدکنندگان 20 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مسیرهای بازدید ساماندهی شده است، گفت: برپایی نمایشگاه عکس، استفاده از همیاران میراث فرهنگی و راهنمایان افتخاری از جمله برنامه‌های پایگاه تخت جمشید در نوروز 94 است.

رضایی منفرد افزود: بیش از 50 نفر در طرح راهنمایان افتخاری شرکت می‌کنند و به ارائه خدمات رایگان به مردم و بازدیدکنندگان می‌پردازند و برای آمادگی این افراد تورهای آزمایشی برگزار شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید خاطرنشان کرد: سال گذشته براساس آمارهای رسمی 700 هزار نفر از تخت جمشید بازدید کردند اما آمار غیررسمی تا یک میلیون نفر بازدیدکننده را نیز نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه امکانات لازم برای مسافران در مسیر تخت جمشید قرار داده شده است، تصریح کرد: هتل‌ها، مجتمع‌های خدماتی  و رستوران‌ها آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

رضایی‌منفرد از امکان اسکان موقت در نزدیکی تخت جمشید خبر داد و بیان کرد: در صورتی که ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تصویب کند کمپ‌های موقت در نزدیکی تخت جمشید برای سهولت گردشگران ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon