۶۰۰ مرکز دارالقرآن امسال در کشور احیا شدند


600 مرکز دارالقرآن امسال در کشور احیا شدند

خبرگزاری تسنیم: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از احیای ۶۰۰ مرکز دارالقرآن در سال ۹۳ توسط این وزارت خانه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حمیدرضا کفاش ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: دارالقرآن‌ها مسئولیت پرورش استعدادهای درخشان قرآنی را بر عهده‌دارند.

وی افزود: 2 هزار و 400 مدرسه قرآنی برنامه‌ای در کشور داریم که در حوزه ابتدایی فعال هستند و هیچ مدرسه قرآنی تعطیل نشده است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: برخی مدارس که در دولت گذشته شیفت دوم خود را به آموزش قرآن برای خانواده‌ها اختصاص داده بودند در همان زمان به خاطر عدم استقبال تعطیل شدند و هیچ ارتباطی به دولت یازدهم ندارد.

کفاش بابیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دارالقرآن در سال آینده مدنظر آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: بودجه سال آینده معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش 700 میلیارد ریال پیشنهادشده است که علاوه بر آن اعتباراتی از سوی کمیسیون آموزش عمومی قرآن و موافقت‌نامه‌های آموزش‌وپرورش با وزارتخانه‌های دیگر در راستای فعالیت‌های این معاونت هزینه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از به‌کارگیری یک هزار مربی پرورشی دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان از سال 95 در مدارس کشور خبر داد و افزود: از سال 95 اولین گروه مربیان امور تربیتی که فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند به مدارس اعزام می‌شوند.

وی افزود: از سال 95 سالانه یک هزار مربی پرورشی فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مدارس اعزام می‌شوند.

به گفته کفاش،  50 هزار مربی و معاون پرورشی شاغل و سه هزار و 250 مربی حق‌التدریس در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فعال‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال 78 هزار ساعت حق‌التدریس برای مربی و معاون پرورشی اجازه داده شد که سه هزار و 250 نیرو را از محل حق‌التدریس جبران کردیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon