صرفه‌جویی ۴۰ میلیون ساعتی با بهره‌برداری از قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان


صرفه‌جویی 40 میلیون ساعتی با بهره‌برداری از قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به صرفه جویی در سفر با این خط ریلی گفت: سالانه ۴۰میلیون ساعت در زمان و ۶۵ میلیون لیتر در زمینه سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

فرشاد زادخور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، بااشاره به ویژگی‌های پروژه ساخت قطار سریع‌السیر تهران - قم- اصفهان اظهار داشت: این قطار از نوع برقی و در طول مسیر 410 کیلومتر تعبیه شده است که به شکل دو خطه اجرا می‌شود.

مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به سرعت بهره برداری این پروژه افزود: 300کیلومتر در ساعت میزان سرعت این خط است که سفر از تهران به اصفهان را به یک ساعت رسانده است.

وی با اشاره به ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای این خط ریلی تصریح کرد: چهار ایستگاه برای این پروژه در نظر گرفته شده است که این ایستگاه‌ها در تهران، فرودگاه امام خمینی (ره)، ایستگاه مرکزی قم و اصفهان در نظر گرفته شده است.

زادخور با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده برای این خط ریلی عنوان کرد: در سال اول جابه‌جایی 6 و نیم میلیون نفر برای این خط در نظر گرفته شده است و این عدد سالانه افزایش می‌یابد و بر اساس برنامه ریزی‌ها این ظرفیت در سال دهم به بالغ بر دوازده و نیم میلیون نفر را جابه جا می‌کند.

مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به صرفه جویی در سفر با این خط ریلی بیان کرد: سالانه 40میلیون ساعت در زمان سفر صرفه جویی می‌شود و در زمینه سوخت نیز سالانه 65 میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی می‌شود.

وی با اشاره به صرفه جویی سالانه در زمینه هزینه سفر بیان کرد: با افتتاح خط ریلی سریع السیر تهران - قم – اصفهان می‌توانیم سالانه 8 هزار و 125 میلیارد ریال در زمینه هزینه سفر صرفه جویی کنیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon