رزمایش پدافند غیرعامل در شهرستان سقز برگزار شد


رزمایش پدافند غیرعامل در شهرستان سقز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: رزمایش پدافند غیرعامل با حضور همه دستگاه‌های، ارگان‌ها و نهادهای عضو ستاد بحران شهرستان سقز ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، رزمایش پدافند غیرعامل با حضور همه دستگاه‌های، ارگان‌ها و نهادهای عضو ستاد بحران شهرستان سقز ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

در این رزمایش که با هدف بالا بردن توان مقابله با بمباران هوایی، با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان سقز اعم از هلال احمر، آتش نشانی، فوریت های پزشکی، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، ادارات برق، گاز، آب، مخابرات و آموزش و پرورش برگزار شد، نیروهای شرکت کننده با هماهنگی و انسجام به عملیات پرداختند.

در آئین آغاز به کار این رزمایش فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان سقز با بیان اینکه پدافند غیر عامل ارزان‌ترین نوع دفاع است اظهار داشت: برگزاری برنامه‌هایی مانند این رزمایش در قالب پدافند غیر عامل در مدارس، سبب توانمندی و افزایش هوشیاری دانش آموزان  در برابر انواع تهدیدها خواهد شد.

علی اکبر ورمقانی سطح آمادگی ادارات خدمات رسان و اعضای ستاد بحران و حضور فعال دانش آموزان را در این رزمایش مناسب توصیف کرده و بر حفظ این آمادگی برای مقابله با وقایع احتمالی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما همواره توسط دشمنان تهدید شده است گفت: پدافند غیر عامل باید در تمام طول سال مورد نظر مدیران و برنامه ریزان آموزشی و پژوهشی شهرستان سقز باشد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران شهرستان سقز هم هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقای آمادگی به منظور به حداقل رساندن ضربات دشمن در جریان بمباران هوایی برشمرد.

سرهنگ حق رضا نادرپناه حضور نیروهای امدادی عضو ستاد بحران شهرستان سقز در این رزمایش را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: آنچه که در این رزمایش مد نظر بود تحقق پیدا کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سقز هم با بیان اهمیت برگزاری رزمایش برای مواجه با بحران گفت: قبل از برگزاری رزمایش، توسط نیروهای امدادی هلال احمر آموزش‌های لازم از جمله نحوه  پناه گیری و حمل مصدوم به دانش آموزان ارائه شد.

عبدالرحمن بهرامی خاطرنشان کرد: نیروهای عضو ستاد بحران شهرستان با حضور به موقع در این رزمایش توانایی خود را به بهترین شیوه ممکن در هنگام بروز حوادث احتمالی نشان دادند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon