تظاهرات گسترده در تل‌آویو در اعتراض به سیاست‌های غلط کابینه نتانیاهو

تظاهرات گسترده در تل‌آویو در اعتراض به سیاست‌های غلط کابینه نتانیاهو

خبرگزاری تسنیم: صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی در اعتراض به سیاست‌های غلط اقتصادی کابینه نتانیاهو تظاهرات برپا کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، کانال دوم شبکه تلویزیونی اسرائیل تأکید کرد: اسرائیلی‌ها در اعتراض به سیاست‌های غلط اقتصادی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز در تل‌آویو با برپایی تظاهرات گسترده‌ای این سیاست‌های اسرائیلی را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان در شعارهایی که سر می‌دادند نتانیاهو را به شکست سنگین اقتصادی متهم کردند، چرا که به‌گفته آنها بحران مسکن در فلسطین اشغالی بیداد می‌کند.

یکی از شعارهای برجسته تظاهرات کنندگان اسرائیلی خطاب به نتانیاهو چنین بوده است: "نتانیاهو، با شعار سردادن ما خانه‌دار نمی‌شویم".

تظاهرات کنندگان صهیونیست همچنین یکی دیگر از مشکلات خود را که باعث برپایی این تظاهرات اعتراض آمیزشان شده گرانی دانسته‌اند.

تظاهرات کنندگان در واقع از شامگاه دیروز با برپایی چادرهایی قصد خود را برای برپایی تظاهرات امروز اعلام کرده بودند، و تأکید داشتند این تظاهرات را در حمایت از هیچ حزب سیاسی برپا نکرده‌اند ولی جام خشم خود را متوجه شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌دانند.

تظاهرات کنندگان که شمار آنها به صدها تن می‌رسد اعتراض خود را به این دلیل متوجه نتانیاهو دانسته‌اند چرا که وی شعار معروفی را برای خود برگزیده بود و آن شعار این است: "نباید خود زندگی را فراموش کرد".

فعالان سیاسی می‌گویند نتانیاهو قصد و منظورش از این شعار برنامه‌های اقتصادی نبوده است و شعار وی در داخل فلسطین اشغالی بد تعبیر شده است، چرا که نخست وزیر اسرائیل از این شعار بیشتر منظورش مقابله با برنامه هسته‌ای ایران بوده است که اکنون همین شعار دامنگیر سیاست‌های غلط اقتصادی کابینه‌اش شده است.

تظاهرات کنندگان خشمگین صهیونیست درباره شعار برجسته خود در این تظاهرات که گفته‌اند «با شعار سر دادن نتانیاهو نمی‌توان خانه خرید» منظورشان سخنرانی جنجال برانگیز نخست وزیر اسرائیل در برابر نمایندگان کنگره آمریکاست. وی در این سخنرانی قصد دارد برنامه‌های هسته‌ای و مذاکرات سیاسی بین آمریکا و ایران در این خصوص را تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان