صادرات پایانه مرزی بیله‌سوار ۱۲ درصد افزایش یافت


صادرات پایانه مرزی بیله‌سوار 12 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: در ۱۱ ماهه امسال میزان صادرات از گمرک مرزی بیله‌سوار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی پناهی عصر امروز در بازدید از گمرک مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه امسال میزان صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار 12 درصد افزایش داشته که عمده محصولات صادراتی از این گمرک به کشور آذربایجان بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت 133 هزار و 103 تن کالا از این پایانه صادر و به کشورهای دیگر فرستاده شده است که عمده محصولات صادراتی از این گمرک شامل قیر، آهک،کلر، کاشی، میوه  و محصولات زراعی و کشاورزی استان بوده که به این کشورها صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از کاهش واردات از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و گفت:‌ امسال میزان واردات از این پایانه 61 درصد کاهش نسبت به مد مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که این امر بیانگر استفاده از تولیدات و محصولات داخلی توسط مردم است.

پناهی بیان کرد: کل ارزش محصولات وارد شده از پایانه مرزی بیله‌سوار 12 هزار و 377 تن کالا بوده که کاهش چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بوده‌ایم که این میزان کالا توسط 423 دستگاه کامیون وارد کشور شده است.

وی اظهار کرد:‌ کاهش واردات و افزایش صادرات از این پایانه‌ها مرزی کیفیت بالا و استفاده عمومی را از کالاهای داخلی نشان می‌دهد که این امر در پایانه مرزی بیله‌سوار اتفاق افتاده است که باید مسئولان مربوطه تلاش کنند تا میزان صادرات از کشور و استان اردبیل افزایش یابد تا توسعه و رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از تردد 783 هزار و  505 نفر از این پایانه مرزی خبر داد و افزود: اغلب ترددکنندگان از پایانه مرزی بیله‌سوار تبعه آذری بوده‌اند که وارد کشور یا از آن خارج شده‌اند که تلاش می‌کنم با ارائهخدمات‌رسانی به این مسارفان و گردشگران زمینه افزایش رضایتمندی و تردد آنها را به کشور فراهم آوریم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon