طرح نوروزی پلیس گیلان اجرا می‌شود


طرح نوروزی پلیس گیلان اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی گیلان از افزایش ۵۰۰ درصدی کشف مواد محترقه غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم قائد رحمتی در جمع کارکنان انتظامی گیلان با اشاره به برخورد شدید پلیس با عرضه کنندگان مواد محترقه غیرمجاز، اظهار داشت: تامین امنیت مردم مهمترین وظیفه پلیس است.

وی با اشاره به افزایش 500 درصدی کشف مواد محترقه غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: اگر این مقدار مواد محترقه در اختیار جوانان و نوجوانان قرار م‌ گرفت قطعا آرامش و امنیت مردم سلب و  سبب بی‌نظمی در جامعه می‌شد.

فرمانده انتظامی گیلان، مخاطرات استفاده از مواد محترقه را جبران ناپذیر اعلام کرد و گفت: برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه به منظور  پیشگیری از آسیب‌های فرا روی نوجوانان و جوانان و تامین امنیت جانی عموم مردم توسط پلیس صورت می‌گیرد.

قائد رحمتی با بیان اینکه پیشگیری و جمع آوری این مواد محترقه تاثیر بسیاری بر نظم جامعه دارد،افزود: با توجه به مدت باقی مانده تا فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال نیروی انتظامی با جدیت با توزیع کنندگان این مواد برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه امنیت امری است نسبی و  نه مطلق گفت: میزان  امنیت با میزان اقدامات، تلاش، جدیت و پیگیری، کنترل و مسئولیت پذیری ارتباط مستقیمی دارد.

فرمانده انتظامی گیلان از آمادگی نیروی انتظامی برای اجرای طرح نوروزی خبر داد و گفت: به واسطه ایجاد امنیت برای هموطنان در ایام نوروز پلیس در حال آماده باش به سر می‌برد.

استفاده قلیان در سفره خانه‌های سنتی و اماکن عمومی ممنوع شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان از ممنوعیت استفاده قلیان از 15 اسفند در سفره خانه‌های سنتی و اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ رضا محمدزاده گفت: این طرح با هدف بالا بردن ضریب امنیتی، از بین بردن محل پاتوق اراذل و اوباش، برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و ایجاد امنیت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی براساس قانون حافظ نظم عمومی در همه عرصه‌های اجتماع در جامعه است، افزود: نیروی انتظامی در هر جایی که امنیت و احساس امنیت در جامعه مختل شود و نارضایتی برای خانواده‌ها در برداشته باشد در چهارچوب ضوابط، موظف به برخورد است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان با اشاره به اینکه ارائه قلیان در هیچ یک از رسته‌های شغلی لحاظ نشده در کد آی . سی . کی قانون نظام صنفی نیز به عنوان رسته شغلی قید نشد، تصریح کرد: در این راستا برابر هیئت عالی نظارت کشور به سازماندهی صنعت و معدن استان در سازمان صنعت و معدن جلسه‌ای منعقد و جمع آوری آن با رای اکثریت اعضاء مصوب و به استانداری و فرمانداری شهرستانهای استان ابلاغ شد.

محمدزاده با اعلام اینکه  اتحادیه‌های مرتبط پس از اطلاع رسانی از طریق پیامک و تعهد کتبی ملزم به جمع آوری قلیان‌ها تا 15 اسفند از سفره خانه‌های سنتی و امکنه‌های عمومی هستند، اظهار داشت: پس از تاریخ مقرر در صورت اعلام اتحادیه به نیروی انتظامی و اماکن مبنی بر عدم جمع آوری بر اساس ماده 28 ، برخورد قانونی با واحد صنفی معمول و  با اعلام  مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به نیروی انتظامی به استناد ماده 13 و 14 قانون جامع دخانیات و آئین نامه‌های مرتبط نیروی انتظامی آمادگی و برخورد این معضل اجتماعی را که موجبات ناراحتی و دغدغه هایی برای خانواده‌ها فراهم آورده، خواهد داشت.

وی با اشاره به این که این طرح با هدف مقابله با تخلفات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام شده است، تأکید کرد: برابر قانون جامع کنترل و مبارزه بادخانیات مصوب سال 85 و آئین نامه اجرایی مصوب سال 86، عرضه قلیان در اماکن عمومی از جمله قهوه خانه‌ها ممنوع است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان با تقدیر از دستگاه قضائی و شبکه بهداشت و درمان، تصریح کرد: پلیس با اقتدار تمام و با تلاش جهادی با هرگونه تهدید اجتماعی برابر قانون رفتار می‌کند و برای تحقق جامعه‌ای ایمن و سالم از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

محمدزاده گفت: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را ازطریق شماره ستاد خبری اداره نظارت براماکن عمومی گیلان به شماره 2183484  اطلاع دهند.

کشف بیش از 172 هزار عدد مواد محترقه در جعبه‌های تخم مرغ

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان از کشف بیش از 172 هزار و 200 عدد انواع مواد محترقه خطرناک غیرمجاز در جعبه‌های تخم مرغ در رشت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال و به منظور برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی و افرادی که با استفاده از ابزارهای نامناسب و نامتعارف قصد ایجاد مزاحمت برای مردم را دارند، اجرای طرح مبارزه با توزیع کنندگان و عاملان فروش مواد محترقه غیر مجاز در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید رسول صمدی افزود: ماموران در اجرای این طرح موفق به شناسایی فردی که با یک دستگاه خودروی نیسان اقدام به توزیع مواد محترقه غیر مجاز می‌کرد، شده و در بازرسی از خودروی این متهم موفق به کشف 172 هزار و 200 عدد انواع مواد محترقه خطرناک غیر مجاز شدند.

وی با بیان اینکه متهم مواد محترقه را در جعبه های تخم مرغ مخفی کرده بود، افزود: با توجه به آسیب پذیر بودن جوانان و نوجوانان در خصوص شادی‌های کاذب در چهارشنبه آخرسال می‌طلبد خانواده‌ها برای پیشگیری از وقوع هرگونه سوانح و حوادث ناگواری برای فرزندانشان نظارت بر عملکرد آنها را در این ایام چند برابر کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده توزیع و فروشندگان مواد محترقه سریعا مراتب را از طریق ستاد خبری به شماره 2183500 به پلیس امنیت عمومی گیلان اعلام کنند.

پلمپ 30 واحد صنفی متخلف در شهرستان لاهیجان

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان استان گیلان از شناسایی و پلمپ 30 واحد صنفی متخلف خبر داد و اظهار داشت: ماموران اداره اماکن عمومی در راستای برخورد با واحدهای صنفی متخلف و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی، بازدید از واحدهای صنفی را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ محمود قاسمی افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از 143 واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید کرده و با رعایت قوانین صنفی به 43 واحد صنفی تذکر داده و 30 واحد صنفی را نیز پلمپ کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات قانونی در مورد صاحبان صنوف متخلف صورت گرفته است، گفت: صاحبان صنایع و کسبه شهرستان خود به عنوان یک پلیس شهروند به محل کسب خود رسیدگی کنند تا هرروزه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری باشیم. 

کشف بیش از 200 هزارعدد مواد محترقه غیرمجاز در رشت

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف بیش از  200 هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در هفته گذشته توسط پلیس رشت خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به روزهای پایانی سال و نزدیکی چهارشنبه آخرسال، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه غیرمجاز توسط پلیس شهرستان رشت به اجرا درآمد.

سرهنگ رحیم شعبانی افزود: در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد محترقه و دستگیری افراد قاچاقچی و به منظور جلوگیری از ورود این نوع مواد،واحدهای اجرایی پلیس در حوزه استحفاظی و راه‌های ورودی  شهرستان، در بازرسی‌های جداگانه از چندین دستگاه خودرو موفق به کشف 208 هزار و 493 عدد از انواع مواد محترقه غیرمجاز شده و در این خصوص 9 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی ضمن برشمردن عواقب استفاده از مواد محترقه برای جوانان وخانواده‌ها  از والدین خواست با توجه به چهارشنبه آخرسال بر رفتار و کردار فرزندانشان نظارت بیشتری داشته باشند تا انشاءالله شاهد بروز اتفاقات و فجایع دلخراش و غیرقابل جبران نباشیم.

تصادف در لنگرود یک عابر پیاده را به کام مرگ برد

برخورد یک دستگاه خودروی پیکان وانت با عابر پیاده در شهرستان لنگرود استان گیلان مرگ دلخراش عابر پیاده را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ماموران پاسگاه انتظامی دیوشل شهرستان لنگرود در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع سانحه تصادف بین یک دستگاه خودروی پیکان وانت و عابر پیاده بلافاصله در محل مورد نظر حضور یافتند.

بر پایه این گزارش، ماموران با حضور در محل دریافتند که راننده 31 ساله خودوری پیکان وانت به علت عدم توجه به جلو و ناتوانی در مهار سرعت خودرو به شخصی 27 سال برخورد و درنتیجه شخص مصدوم به سرعت به بیمارستان انتقال که متاسفانه به رغم تلاش‌های پزشکان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده است.

سرهنگ حسین نیک‌فرد فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش و ابراز همدردی با خانواده داغدیده، با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش حجم ترافیک و آمد و شد مسافران نوروزی بر لزوم هوشیاری از سوی رانندگان و عابرین برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و تاسف انگیز تاکید کرد و رانندگان خواست تا همواره ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سرعت مطمئنه را سرلوحه رانندگی خویش قرار دهند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon