اعتبار عمرانی روستاهای پرداخت‌کننده زکات اردبیل افزایش می‌یابد


اعتبار عمرانی روستاهای پرداخت‌کننده زکات اردبیل افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان اردبیل گفت: روستاهای پرداخت‌کننده زکات در اردبیل در اولویت اجرای طرح‌های عمرانی بوده و در این زمینه از اعتبار ویژه عمرانی در سال ۹۴ بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در همایش عاملان و زکات‌دهندگان نمونه شهرستان اردبیل که در شهر سرعین برگزار شد، اظهار داشت: روستاهایی که در امر زکات پیشقدم بوده‌اند در اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی از محل زکات قرار می‌گیرند تا بتوانند از عایدات پرداخت زکات خود استفاده کنند.

فرماندار شهرستان اردبیل  تصریح کرد: برای ارج نهادن به همت روستاییانی که در امر پرداخت زکات پیشقدم بوده‌اند دولت نیز به این مناطق توجه ویژه‌ای داشته و در بودجه سال 94 برای عمران و آبادانی این روستاها از محل اعتبارات دولتی اعتبارات ویژه‌ای به ابن مناطق اختصاص می‌یابد.

وی افزود: باید برای خدمات‌رسانی به این روستاها تلاش و جدیت کنیم تا این امر تشویق و ترغیبی برای پرداخت زکات برای سایرین بوده و سبب افزایش پرداخت زکات در سایر روستاها شود تا در سایه پرداخت زکات شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی و عامل‌المنفعه در این روستاها و زدودن چهره فقر و محرومیت از این مناطق باشیم.

زنجانی با بیان اینکه کمیته امدا شجره طیبه امام خمینی(ره) است، گفت:‌ این نهاد که با تدابیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنیانگذاری شده است توانسته کارنامه درخشانی در رفع چهره فقر و محرومیت به ویژه در مناطق روستایی از خود بر جای گذاشته و اقدامات قابل توجهی را انجام دهد.

فرماندار شهرستان اردبیل با قدردانی از عاملان زکات بیان کرد: عاملان زکات شبکه‌های اجتماعی ارزشمند به لحاظ مادی و معنوی هستند که تاثیر و نقش ارزنده‌ای در اجرای اهداف محرومیت‌زدایی داشته و توسعه و عمران مناطق محروم و روستایی را رقم می‌زنند.

وی با یادآوری اینکه پرداخت زکات یکی از فرایض دینی است، افزود: تلاش عاملان زکات در ادای این فریضه الهی توسط روستاییان و کشاورزان امری در خور توجه و قابل تحسین است که باید با حمایت از آنها زمینه افزایش پرداخت زکات را در روستاها شاهد باشیم.

زنجانی رفع دغدغه‌های امروزی جامعه را در گرو بازگشت به الگوی دینی و اسلامی دانست و گفت: پرداخت زکات که از سیره ائمه اطهار بوده نقش بسزایی در رفع محرومیت و فقر در جامعه دارد و سبب حل بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon