سالانه ۱۵۰۰ مترمربع فرش دستباف در اردبیل تولید می‌شود


سالانه 1500 مترمربع فرش دستباف در اردبیل تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان اردبیل گفت:‌ با تلاش و همت ۳۵ هزار بافنده فرش سالانه یک هزار و ۵۰۰ مترمربع فرش در اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنم از اردبیل، مالک اژدر‌حسنی عصر امروز در آئین اختتامیه دوره‌ آموزشی فرش‌بافی در کانون سپاه پارس‌آباد اظهار داشت: سالانه در استان اردبیل یک هزار و 500 متر مربع فرش دستباف تولید و روانه بازارهای مختلف داخلی و خارجی می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل بیان کرد: 35 هزار بافنده فرش دستباف سالانه اقدام به بافت این میزان فرش دستباف در استان کرده و با تولیدات خود زمینه توسعه و رشد اقتصادی را در جامعه اردبیل فراهم می‌آورندکه تولیدات و فعالیت آنها در این عرصه سببب رفع بخشی از مشکلات در حوزه بیکاری نیز می‌شود.

وی با اشاره به رتبه پنجمی استان اردبیل در حوزه تولید فرش دستباف در کشور تصریح کرد: استان اردبیل در حوزه تولید فرش دستباف عملکرد خوب و مطلوبی از خود بر جای گذاشته و توانسته به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده فرش خود را در سطح ملی مطرح کرده و در ردیف 5 استان برتر و ممتاز در این حوزه قرار گیرد.

حسنی با بیان اینکه 35 هزار بافنده و تولیدکننده فرش استان از خدمات بیمه‌ای استفاده می کنند، گفت: پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش در استان اردبیل نقش و تاثیر بسزایی در افزایش تولیدات آنها دارد که به همین منظور تلاش می‌کنیم تا تمامی بافندگان را در استان زیر پوشش بیمه برده و زمینه دلگرمی آنها را فراهم آوریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل با تاکید بر حمایت از بافندگان فرش در استان اردبیل افزود: تلاش و جدیت بر این است تا با اقدامات حمایتی و تشویقی زمینه افزایش میزان تولیدات و محصولات دستبافت فرش را در استان افزایش دهیم تا از ثمرات اقتصادی و درآمدزایی آن بافندگان استان بهره برداری لازم را انجام داده و در کنار آن با توسعه صادرات این تولیدات برای توسعه و عمران استان گام برداریم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش به‌بافی فرش‌ برای علاقمندان بیان کرد: سالانه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی برای بافندگان فرش در استان برگزار می‌شود تا سطح مهارت و آگاهی آنها بالا رفته و به تبع آن کیفیت تولیدات نیز افزایش یابد تا با تولید محصولات کیفی زمینه افزایش این تولیدات و صادرات آن را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon