...و اما پس از برداشتن حصر سران فتنه


...و اما پس از برداشتن حصر سران فتنه

خبرگزاری تسنیم: ابعاد فتنه ۸۸ همچنان درپس پرده است، بسیاری از مسائل آن دوران که اتفاق افتاد، همچنان دامنگیر کشور است و برای رهایی از تبعات منفی آن باید سال ها صبر کرد و روشنگری نمود تا بتوان از تأثیرات منفی آن کاست.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، «...و اما پس از برداشتن حصر سران فتنه»عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم محمد صفری است که در آن می خوانید؛

ابعاد فتنه 88 همچنان درپس پرده است، بسیاری از مسائل آن دوران که اتفاق افتاد، همچنان دامنگیر کشور است و برای رهایی از تبعات منفی آن باید سال ها صبر کرد و روشنگری نمود تا بتوان از تأثیرات منفی آن کاست.

تأثیرات منفی گسترده این فتنه تنها در آن مقطع بر روی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تأثیر نگذاشت بلکه باعث شد تا با گذشت 5 سال از آن، این تبعات همچنان ادامه داشته باشد.

فشارهای اقتصادی و سیاسی گسترده ای که علیه ایران اکنون وجود دارد، به لطف! همان فتنه ای است که برخی اصلاح طلبان از جنس تندرو، باعث آن شدند. تحریم های اقتصادی علیه کشورمان پس از فتنه 88 ابعاد گسترده تری یافت و فشارهای سیاسی هم به تبع آن افزایش پیدا کرد.

این اقدامات به این خاطر بود که غرب به ویژه آمریکایی ها خیال می کردند آشوب ها و اغتشاشات سال 88 عمیق است و این عمق باعث می شود تا حوزه تأثیر و گسترش نفوذ ایران در منطقه و عملکرد حاکمیت در نزد افکار عمومی تضعیف شود، پس می باید اقدامات تضعیف کننده افزایش یابد. به همین خاطر، آمریکا و دیگر کشورهای دنباله رو آن سیاست های خصمانه خود را علیه ایران بسیار افزایش دادند تا شاید به گمان خود، جمهوری اسلامی را به زانو درآورند.

حصر سران فتنه و نوع رفتاری که با برخی از افراد و اشخاصی که در جریان فتنه 88 نقش داشتند، با سعه صدر و تسامح بود، اگر چنین تخلفاتی که برخی فتنه گران در سال 88 انجام دادند، در کشوری دیگر اتفاق می افتاد قطعاً نوع برخورد با آنها بسیار تندتر بود.

در هر صورت دو تن از سران فتنه با عنوان حصر خانگی، تحت نظر هستند، شرایط کشور ایجاب می کند که آنها در چنین وضعیتی قرار داشته باشند، منافع ملی اجازه نمی دهد که به خاطر خواسته و درخواست برخی شخصیت ها آنها از حصر دربیایند یا اکنون محاکمه شوند.

این که برخی اصرار می کنند که آن دو باید از حصر خانگی بیرون بیایند، یا شرایط را درک نمی کنند، یا این که هدفی از این خواسته خود دارند. درک نکردن موضوع و ناآگاهی نسبت به عواقب چنین اقدامی نشان از بی درایتی آنها است. اما اگر هدفی در ارائه چنین درخواستی که حتی پیگیری هم می شود، وجود دارد، این است که آزادی آنها خطری پنهان در خود دارد. نخست اگر حصر آنها بدون طی کردن روند قضایی انجام شود و حتی آنها ابراز ندامت هم نکنند، این شبهه ایجاد می شود که آنها بی گناه بوده اند و تاکنون بدون دلیل در حصر به سر برده اند، در صورتی که اصلاً چنین چیزی نبوده و نیست و جرم آنها از نظر قانون محرز است و در زمان مناسب، محاکمه خواهند شد.

اما موضوع مهمتر آن است که اگر آنها از حصر بیرون بیایند، طعمه خوبی برای ترور خواهند بود. ترور آنها، تنش و چالش داخلی وخارجی را علیه جمهوری اسلامی ایران دامن خواهد زد، که عده ای در داخل و دشمنان خارجی خواهان چنین اتفاقی هستند.

آنها دلشان برای آقای موسوی و کروبی نسوخته که چنین برای آنها سینه چاک می کنند، فشارهایی که برای آزادی آنها وارد می شود، آغازی خواهد بود برای فتنه ای دیگر با ابعاد متفاوت تر و با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران در شرایط گفت وگوهای هسته ای قرار دارد و حساسیت آن با نزدیک شدن به زمان سرنوشت؛ موضوع مهم و حساس، اکنون گفت وگوهای هسته ای است نه شکستن حصر 2 مجرم که هزینه های بسیاری را به کشور و مردم تحمیل کردند و همچنان هم ادامه دارد.

چند روز پیش یک شخصیت سیاسی مخالف پوتین در روسیه ترور شد، «بوریس نمتسف» سیاستمدار مخالف دولت روسیه چرا باید در چنین شرایطی که روسیه در آن قرار دارد، کشته شود؟

روسیه در شرایط تحریم های سخت از سوی غرب و آمریکا قرار دارد و ماجرای اوکراین مه غرب آن را دامن زد، چنین اتفاقی قطعاً باعث دامن زدن به تنش ها، فشارها و تحریم های غرب بر روسیه خواهد شد که البته در چند روز گذشته، توپخانه رسانه ای غرب به چنین کاری دست زده است.

اکنون که سران فتنه در حصر و حفاظت هستند، فرافکنی ها و فضاسازی های منفی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی رسانه های غربی و مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه ایران انجام می شود، اگر پس از آزادی آنها، اتفاقی برای آنها بیفتد، انگشت اتهام همان مدافعان سران فتنه به سوی نظام جمهوری اسلامی ایران دراز خواهد شد، اما بدون شک خود آنها در بروز آن اتفاق نقش اول را دارند. هیچ تضمینی نمی تواند وجود داشته باشد که پس از شکستن حصر و حفاظت، جان آنها در خطر نباشد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon