می خواهد نفسی بکشد قلم


می خواهد نفسی بکشد قلم

خبرگزاری تسنیم: شگفتا! حضرت روح الله به امثال همین ملک ها نیز لقب «آخوند درباری» می داد، آن وقت بعضی ها از داخل، متذکر ما می شوند که چرا همان عکس و همان خبر رسانه های دوست عربستان را بازتاب داده ایم؟!

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، «می خواهد نفسی بکشد قلم»عنوان سرمقاله روزنامه وطن امروز به قلم حسین قدیانی است که در آن می خوانید؛

شباهنگام 9 اسفند وقتی داشتیم صفحه یک روزنامه فردا را می بستیم هیچ فکر نمی کردیم تیتر یک «بیمار سعودی» در کنار تصویری از «سلمان بن عبدالعزیز» موجب تذکر گرفتن ما از هیات نظارت بر مطبوعات و دادگاهی شدن مان شود اما در کمال ناباوری «بیمار سعودی» همان راه «خبر مرگش» را پیمود! فی الحال چشم گشوده ام بر «وطن امروز» مورخ 10 اسفند 93 بلکه بفهمم به چه جرمی و مستند به چی از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفته ایم آخر؟!

به عکس نگاه می کنم که همانا عکس خبرگزاری رسمی عربستان «واس» است و به تیتر و روتیتر که صددرصد مستند به رسانه های عربی و غربی و در یک کلام «دوستان عربستان» است. خود عربستان با آن همه بگیر و ببند، هیچ کاری با این عکس و این عکاس ندارد

ـ به این معنا که اساسا این تصویر هیچ موردی ندارد ـ آن وقت هیات نظارت بر مطبوعات در ایران خودمان به ما بابت انتشار مجدد و انعکاس دوباره عکس و خبر رسانه های دوست عربستان تذکر می دهد! گویی در نظر ایشان، عامل مرگ عبدالله بودیم کم بود، سبب بیماری سلمان هم هستیم! عاقبت ناظر بر پادشاهان شبه جزیره، چنان فی الفور یقه قلم بچه های وطن را می گیرند کأنه در شمار مقدساتند ملک عبدالله و سلمان بن عبدالعزیز! ان شاءالله اینگونه نباشد لیکن اگر جماعتی نگران حال بی حال حکام سعودی اند، لطف کنند این وسط برای آزادی بیان و ایضا آزادی پس از بیان حد و حدود بی مبنا ایجاد نکنند. آقاجان! گناه ما چیست که به نقل از رسانه های دوست عربستان، سلمان بن عبدالعزیر بیمار است؟! و گناه ما چیست که به نقل از عکس خبرگزاری رسمی سعودی، بیماری پادشاه عربستان،یکی ـ دو تا به نظر نمی رسد؟! «شاهی که نیست» قبل از آنکه روتیتر «وطن امروز» باشد، تیتر رسانه های حامی عربستان و حرف دل مردم شبه جزیره اعم از سنی و شیعه است؛ این وسط گناه ما چیست؟! نه آقایان! خود را به آن راه نزنید. «خبر مرگش» و «بیمار سعودی» وحدت شیعه و سنی را خراب نمی کند که شاید اهل سنت، بیش از دیگران، دل خون از پادشاهان سلفی داشته باشند. وحدت شیعه و سنی، بیش از من و شما، دلسوزی چون خمینی حکیم و بت شکن داشت، همان ابرمرد دشمن شکن که بسی صریح تر از ما علیه دم و دستگاه سعودی سخن می گفت! آن وحدت که البته ما اعتراف می کنیم و افتخار می کنیم مشغول زدن آن هستیم وحدت حکام تکفیری مرتجع با سران اسرائیل است! و من حالا با مشاهده این همه تذکر و نشان دادن درِ دادگاه بهتر پی می برم که چرا خمینی آن همه بغض داشت از «آخوندهای دربار اسرائیل». آری! امثال عبدالله و سلمان، بیش از آنکه سران دولت همسایه ما باشند، بیش از آنکه پادشاهان کشور دوست ما باشند، بیش از آنکه شیوخ حاشیه جنوبی خلیج همیشه فارس باشند و صد البته بیش از آنکه بزرگ و رئیس جماعت اهل سنت باشند، همان اند که حضرت روح الله گفت.

شگفتا! حضرت روح الله به امثال همین ملک ها نیز لقب «آخوند درباری» می داد، آن وقت بعضی ها از داخل، متذکر ما می شوند که چرا همان عکس و همان خبر رسانه های دوست عربستان را بازتاب داده ایم؟! نه آقایان! حج خونین از یاد ما نمی رود... و هر سال، موسم حج، غم و داغ خانواده های عزادار حج خونین از یادها نمی رود. حکام عربستان پادشاهانی اند که در یک خوش رقصی کاملا سلفی با اسرائیل، قیمت نفت را ـ یکی هم علیه همین دولت محترم
اعتدال ـ تا حد ناچیزترین کالا پایین می آورند، آن وقت هیات نظارت بر مطبوعات، آیا رواست که ناظر بر ایشان، متذکر قلم ما شود؟! حالا اهل قلم هیچ، لااقل من باب دل دولت آن هم با این نفت ارزان، تذکرات خود را تنظیم کنید! گمان ما بر این بود که «خبر مرگش» و پس لرزه هایی که داشت، مایه تجربه اندوزی دوستان شود اما بخواهند یا نخواهند، حکام عربستان نزد ملت سلحشور ایران ـ از هر تیره و طایفه ای ـ منفورترین و محکوم ترین حکام منطقه اند. نزد ملت ایران، اگر اسرائیل، غاصب قبله اول است، حکام مرتجع هم غاصب خانه امن و امان الهی محسوب می شوند. در 8 سال جنگ تحمیلی، کدام همراهی را حکام عربستان با صدام جنایتکار نکردند؟! در همان زمان، سوریه مظلوم با آنکه یک کشور عربی بود و اساساً توسط حزب بعث شاخه شام اداره می شد، مکرر طرف ملت ما را گرفت. خدا رحمت کند حافظ اسد را... درود خدا بر فرزندش بشار که خط مقدم مقابله با صهیونیست ها، داعش لعین و همین حکام تکفیری را برای یک لحظه رها نکرده است.

در جبهه مقاومت منطقه، همانقدر که حکام عربستان با صهیونیست ها همراهی کرده و می کنند، سران سوریه مظلوم، از گذشته تا امروز همپا و همپیمان ملت رشید ایران بوده اند. در این منظومه، اساسی ترین سوال از هیات نظارت بر مطبوعات این است: «تذکر را به کدام مطبوعات باید بدهی؟! روزنامه هایی که هر روز علیه بشار مقاومت قلمفرسایی می کنند یا قلم به دست حزب الله که در امتداد راه روح الله، بغض از حکام تکفیری در سینه دارد؟!... ما یا رسانه هایی که رنگ لوگو را با پرچم لعین داعشی و تروریست ها ست می کنند؟!» آه و فغان از این زمانه ناسازگار! ما هی می خواهیم با یک رواداری فوق مضاعف و خارج از تعریف، بر آن جمله معروف سید شهیدان اهل قلم، ماده و تبصره بزنیم اما ظاهرا همان است که آوینی گفت: «در این مملکت، آزادی برای همه هست الا حزب اللهی ها».

حزب اللهی آن هم به نقل از دوستان خود عربستان می نویسد «بیمار سعودی»، تذکر می گیرد و دادگاهی می شود، دیگری علیه خود دین قلمفرسایی می کند، شهادت و شهید را می زند، سلمان و ابوذر را می زند، اربعین را، سیدالشهدا(ع) را ... و جمله مقدسات را می زند انگار نه انگار! هیات نظارت بر مطبوعات کجاست وقتی این همه روزنامه، به نفع همین حکام سعودی، به نفع همین لعین داعشی، به نفع همین جان کری و نتانیاهو و همین پرزیدنت «مودب و باهوش» و دقیقا علیه شیرمرد همه این سالیان ما حاج قاسم سلیمانی، علی الدوام محور مقاومت در میدان شام را می زنند؟! چطور عربستان با این همه جنایت و خیانت، کشور دوست و همسایه است اما سوریه با این همه مقاومت و مظلومیت، نه؟! ما در زمینه نقدهای مان بر سازمان محیط زیست، نه 99 درصد که صددرصد خود را محق می دانیم اما کاش هیات نظارت بر مطبوعات، ناظر بر خانم ابتکار که دست آخر یک ایرانی هموطن است، به ما تذکر دهد، نه معطوف بر پادشاه سعودی! این برخورنده به غیرت ملی هر ایرانی آزاده ای است.

ما در زمینه نقدهای مان بر توافق کذا، نه 99 درصد که صددرصد خود را محق می دانیم اما کاش هیات نظارت بر مطبوعات، ناظر بر «آنچه مرقوم می دارند» به ما تذکر دهد، نه معطوف بر حکام تکفیری شبه جزیره! این برخورنده به غیرت ملی هر ایرانی آزاده ای است. ما کاملا پای عواقب نقد خود بر فلان قرارداد نفتی و گازی هستیم اما کاش ناظر بر جناب زنگنه به ما تذکر دهند، نه معطوف بر آخوندهای درباری! این برخورنده به غیرت ملی هر ایرانی آزاده ای است. به خدا سوگند، این برخورنده به غیرت ملی هر ایرانی آزاده ای است ولو اساسا مسلمان نباشد!
***
این نوشتار سخنی بود با توی مخاطب. با این جماعت چه کنیم؟!.... براستی ما با این جماعت چه کنیم؟! راهی جلوی ما بگذار...
سریع القلم بودن پیشکش! در این هوای آلوده ، فقط می خواهد نفسی بکشد قلم، نفسی...

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon