مجلس بر عملکرد و نوع انعکاس مطالب سازمان‌های مردم نهاد در اجلاس پکن+ ۲۰ نظارت کند

مجلس بر عملکرد و نوع انعکاس مطالب سازمان‌های مردم نهاد در اجلاس پکن+ 20 نظارت کند

خبرگزاری تسنیم: یک نماینده سابق مجلس بر ضرورت نظارت مجلس بر عملکرد و مطالب منعکس شده سازمان های مردم نهاد در اجلاس پکن+ ۲۰ تأکید کرد.

زهره الهیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان و خانواده خبرگزاری تسنیم در خصوص برگزاری اجلاس پکن+20 و انتظار مردم از افراد عازم به نیویورک، اظهار داشت: امسال در کمیسیون مقام زن، 11 نماینده دولت و 100 سازمان‌های مردم نهاد از کشور ایران حضور می‌یابند که انتظار زنان مسلمان ایرانی از هیئت عریض و طویل این است که نمایندگان حاضر تفکری درست و همخوان با زنان مسلمان ایرانی داشته‌ باشند.

**نمایندگان زن ایرانی در نیویورک مطالب دور از دغدغه فمینیستی را ارائه دهند

وی با بیان اینکه مطالبی که از سوی زنان کشور ما در نیویورک مطرح می‌شود باید در چارچوب اجلاس  و دور از دغدغه فمینیستی باشد، گفت: انتظار این است که دغدغه هیئت زنان ایرانی در آنجا عنوان کردن افتخارات زنان ایرانی باشد چراکه باید این اجلاس را فرصتی دانست تا دستاور‌د‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان به گوش تمام زنان جهان برسد.

این کارشناس امور زنان با اشاره به اینکه به اذعان مجامع جهانی و شاخص توسعه انسانی ملل متحد، زنان در ایران روند رو به رشد در تمام  زمینه‌ها از جمله اشتغال، کارآفرینی و آموزش داشتند، افزود: حضور زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها غیرقابل انکار است.

** یک میلیون زن امریکایی در دام قاچاق انسان/ باید از زنان ایرانی الگو گرفت

الهیان با بیان اینکه زنان ایرانی الگو زن مسلمان هستند که باید تمام زنان از آنها الگو گیرند، اظهار داشت: متاسفانه امروز در جامعه آمریکایی شاهد فروپاشی بنیان خانواده هستیم و بیش از یک میلیون زن در امریکا در دام باند قاچاق انسان هستند.

وی با بیان اینکه زنان امریکایی نمی‌توانند برای جامعه زنان مدینه فاضله باشند بلکه این زنان ایرانی هستند که باید افتخاراتشان به گوش همه برسد و همه از بنیان خانواده در ایران الگو بگیرند، افزود: برخی افراد با تفکر فمینیستی در این اجلاس حضور می‌یابند بنابراین نمایندگان زن کشور ما باید این تفکر را نداشته باشند. همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط و مجلس باید جویای گزارش از سوی دولت و سازمان‌های مردم نهاد باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon