غزه بخش ناچیزی از کمک‌های تعهدشده را دریافت کرده است

غزه بخش ناچیزی از کمک‌های تعهدشده را دریافت کرده است

خبرگزاری تسنیم: هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه تأکید کرد که تنها بخش کوچکی از کمک ۵.۴میلیارد دلاری تعهدشده از سوی کمک‌کنندگان بین‌المللی تاکنون در اختیار غزه قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، "رابرت سری" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه ضمن انتقاد از عملکرد کمک کنندگان بین المللی، تصریح کرد: تاکنون تنها بخش ناچیزی از کمک 5.4 میلیارد دلاری تعهد شده برای بازسازی نوار غزه، به این منطقه جنگ‌زده رسیده است.

وی در ادامه افزود: شرایط در نوار غزه بدتر شده است. تنها بخش کوچکی از 5.4 میلیارد دلار تعهد شده در کنفرانس بازسازی قاهره به‌طور واقعی، اختصاص یافته است. این مسئله بی‌شک، غیر قابل قبول است.

اکتبر گذشته کمک کنندگان بین المللی متعهد شدند تا بیش از 5.4 میلیارد دلار را برای کمک به بازسازی نوار غزه، اختصاص دهند. در کنفرانس قاهره کمک کنندگان بزرگ مثل قطر، امارات متحده عربی و ترکیه قول دادند تا 2.7 میلیارد دلار برای بازسازی غزه اختصاص دهند.

تجاوز 50روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه‌های جولای تا اوت گذشته موجب به شهادت رسیدن بیش از 2100 فلسطینی شد. در جریان درگیری‌های سال گذشته 73 صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند.

اسرائیل پس از پیروزی حماس در انتخابات سال 2006 میلادی، نوار غزه را محاصره کرده است. مصر و اسرائیل کنترل‌های شدیدی را در زمینه جابه‌جایی کالاهای مختلف و افراد در نوار غزه، اعمال می‌کنند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان