منابع آب خراسان جنوبی به مرز بحران رسید

منابع آب خراسان جنوبی به مرز بحران رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خشکسالی‌های ۱۷ ساله در استان و بارندگی‌های اخیر، گفـت: منابع آبی خراسان جنوبی در حال حاضر به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و تمامی اقشار جامعه باید در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های 17 ساله که خراسان جنوبی را در برگرفته سبب بروز مشکلات برای کشاورزان، دامداران، عشایر و مردم شده است.

وی افزود: هرچند مقدار کمی بارندگی‌ را از مهرماه 93 تاکنون برای سال زراعی امسال شاهد آن بودیم، اما وضعیت منابع آبی خراسان جنوبی به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و می‌طلبد که تمامی اقشار جامعه و استان نسبت به مصرف بهینه آب اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: مردم باید از منابع آبی کشاورزی، صنعت و آب شرب را در دستور کار خود قرار داده و برای نزول باران الهی دعا کنند.

میرجلیلی افزود: در اثر خشکسالی‌ها در خراسان جنوبی پوشش گیاهی نقاط استان از بین رفته و در برخی موارد کاهش یافته و ذخایر نفوذپذیری خود را از دست داده‌اند و با اندک بارندگی روان آب در سطح خراسان‌جنوبی جاری می‌شود و در سفره‌های زمینی و سطح خاک نفوذ پیدا نمی‌کند.

وی اظهار داشت: بنابراین با روان‌آب در بخش‌هایی که غیر قابل استفاده و نمکزار هستند، منتقل می‌شود و هیچ فایده‌ای برای کشاورزان و دامداران ندارد و منابع آبی ما را به صورت جدی تغذیه نمی‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برداشت آب در خراسان جنوبی بیشتر از تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی است که در نوع خود بحران است و می‌طلبد که مردم و هم‌استانی‌ها در هر قشری در بحث مدیریت مصرف آب و بهینه‌سازی آن تلاش کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon