بررسی تبصره هدفمندی در جلسه امروز تلفیق برای ایجاد توازن در منابع و مصارف

بررسی تبصره هدفمندی در جلسه امروز تلفیق برای ایجاد توازن در منابع و مصارف

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق گفت: سطح درآمد و هزینه تبصره هدفمندی متوازن نیست و کمیسیون تلفیق باید میزان پرداخت نقدی را مشخص کند تا جمع هزینه و درآمدها با یکدیگر بخواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1394 کل کشور تبصره 21 ماده واحده لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دادند.

در جریان بررسی تبصره مربوط به نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان در مجلس پیشنهادی برای کاهش 12 هزار میلیارد تومانی منابع پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی را مطرح کرد که به تصویب وکلای ملت رسید.

در واقع براساس این پیشنهاد منابع مربوط به پرداخت نقدی و غیرنقدی در سال 94 از 42 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان رسید.

البته پس از تصویب این پیشنهاد، کل تبصره 21 لایحه بودجه با نظر علی لاریجانی رئیس مجلس و تصویب نمایندگان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق، گفت: در جلسه امروز تبصره 21 مورد بررسی قرار می‌گیرد تا سقف منابع و مصارف دولت هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه متوازن شود.

وی ادامه داد: از آنجا که سطح درآمد و هزینه این تبصره متوازن نیست کمیسیون تلفیق باید مشخص کند که میزان پرداخت نقدی به مردم چقدر باشد تا جمع هزینه و درآمدها با یکدیگر بخواند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر قرار باشد میزان پرداخت نقدی به مردم همان 45 هزار و 500 تومان باشد، جمع آن 42 هزار میلیارد تومان می‌شود که تناسبی با مصوبه کنونی ندارد.

تاجگردون در پاسخ به این سؤال که این مصوبه مجلس را ملغی می‌کنید؟ تصریح کرد: مشخص نیست باید در کمیسیون تلفیق به جمع‌بندی برسیم. شاید هم همین مصوبه باقی بماند و تدابیر دیگر اندیشیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر 45 هزار و 500 تومان ثابت بماند باید تعداد افرادی که یارانه نقدی می‌گیرند، کاهش یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon