هاشمی: انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند زودتر برگزار شود

هاشمی: انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند زودتر برگزار شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته ملی المپیک از مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواست انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، هرچه زودتر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور قهرمانان ورزشی و خانواده شهدا در کمربند سبز تهران برگزار شد، اظهار داشت: از بابت اهمیتی که رسانه‌ها به درختکاری داده‌اند، تشکر می‌کنم. موضوع درختکاری مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و ایشان نیز سالی یکبار در این مراسم حضور پیدا می‌کنند. خوشبختانه امروز این افتخار نصیب جامعه ورزش شده که در سایت هزار و یک شب و با همت قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، کمیته ملی المپیک مشارکت داشته باشد و در فاز اول کاشت پنج میلیون نهال که کاری چشم‌گیر است، شرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: کاشت درخت نیاز شهر تهران است و منافع بسیار زیادی برای شهروندان دارد. این کار با مشارکت مردم انجام می‌شود و به اعتقاد من می‌تواند در بسیاری از مشکلات شهر تهران اثرگذار باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: سال آینده، سال مهمی است، چرا که سال کسب سهمیه المپیک است. ویترین هر کشوری بازی‌های المپیک است و اکنون 520 روز تا المپیک 2016 مانده است.

هاشمی با اشاره به اهمیت کسب سهمیه المپیک خاطر نشان کرد:‌ نسبت به گذشته ما دو سهمیه بیشتر گرفته‌ایم و پیش‌بینی ما این است که نسبت به گذشته سهمیه بیشتری کسب کنیم. البته این موضوع بستگی به این دارد که کمیته ملی المپیک نیز حمایت بیشتری از مدال‌آوران داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما نشست‌های دوره‌ای را آغاز کرده‌ایم و فدراسیون‌ها در رشته‌های مختلف در مسابقات حضور پیدا می‌کنند. برنامه‌ها نیز از فدراسیون‌ها گرفته شده و بر مبنای این برنامه‌ها بودجه را قرار است در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک از اهمیت رشته وزنه‌برداری یاد کرد و گفت: برخی از رشته‌ها از نظر اهمیت بالاتر هستند و وزنه‌برداری نیز یکی از این رشته‌هاست که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با این حال با توجه به تمام شدن دوره چهار ساله ریاست فدراسیون وزنه‌برداری، این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. امیدواریم که زودتر انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شود.

هاشمی عنوان کرد: به اعتقاد من وقتی یک فدراسیون رئیس داشته باشد بهتر می‌تواند برنامه‌هایش را اجرا کند، لذا وزارت ورزش باید تلاش خود را انجام دهد و مجمع انتخاباتی فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند زودتر برگزار شود تا این فدراسیون‌ها بتوانند با برنامه‌تر پیش بروند. من امروز نیز با بهداد سلیمی و کیانوش رستمی که از امیدهای وزنه‌برداری هستند صحبت کردم و به آنها اطمینان دادم که با قدرت از آنها حمایت می‌کنیم ولی بهتر است این فدراسیون زودتر تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص شرایط تیم فوتبال امید کشورمان اظهار داشت: به اعتقاد من باید این تیم را «تیم المپیک» نامید. به اعتقاد من فوتبال جذاب است و متأسفانه 40 سال است تیم ما نتوانسته راهی مسابقات المپیک شود. البته این موضوع به دلایل مختلف بوده که من چندان به آن کاری ندارم ولی تیم المپیک فعلی کشورمان ظرفیت بالایی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:‌ به شرطی تیم فوتبال المپیک ایران راهی المپیک می‌شود که حمایتی که فدراسیون فوتبال از تیم بزرگسالان انجام می‌دهد از تیم المپیک کشورمان نیز انجام دهد.

هاشمی یادآور شد: دیداری از اردوی تیم امید داشتم و هفته آینده نیز قرار است نشستی در خصوص این تیم برگزار کنیم. تیم امید باید در فاز اول در مرحله مقدماتی شرکت کند و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد و با حمایت چندجانبه در مرحله نهایی نیز سهمیه المپیک را به دست آورد. ما در دو رشته تیمی امید زیادی به کسب سهمیه المپیک داریم که یکی فوتبال و دیگری والیبال است که اگر چنین اتفاقی رخ دهد اتفاق جدیدی خواهد بود. سهمیه گرفتن چنین تیم‌هایی اثرات خاص خود را خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon