فاجعه جدید «مخدرهای شنیداری»


فاجعه جدید «مخدرهای شنیداری»

خبرگزاری تسنیم: این نوع اعتیاد فاجعه جدیدی میان جوانان اینترنتی است که مغز را تحت تأثیر قرار داده و شنونده را دچار سرخوشی، توهم، تشنج و حالات غیرطبیعی می‎کند.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،رئیس نظام روانشناسی و مشاوره استان زنجان با بیان اینکه این نوع مخدر میان جوانان معتاد به اینترنت در حال گسترش است، تأکید کرد: والدین باید اعتیاد فرزندانشان به مخدرهای شنیداری را کنترل کنند.

سیدعبدالله احمدی‌قلعه با بیان این مطلب، اظهارکرد: مخدرهای شنیداری فایل‎های صوتی هستند که با ارسال فرکانس‎هایی به گوش و در نهایت مغز منجر به ترشح آنزیم‎ها و هورمون‎هایی می‌شوند که در صورت تکرار منجر به اعتیاد شده و علائمی شبیه به مخدرهای صنعتی و سنتی از خود به‌جا می‎گذارند.


این روانشناس با اشاره به اینکه این فایل‎ها توهم‎زا و شادی‎آور است، ادامه‌داد: در واقع این نوع اعتیاد فاجعه جدیدی میان جوانان اینترنتی است که مغز را تحت تأثیر قرار داده و شنونده را دچار سرخوشی، توهم، تشنج و حالات غیرطبیعی می‎کند.

وی در این رابطه تصریح‌کرد: در این راستا و برای تحت کنترل گرفتن چنین موضوعی بهتر است محیط‎های مجازی مانند وایبر از حالت خصوصی خارج‌شده و تا حدودی از جانب والدین مورد محدودیت و کنترل قرار گیرد. این در حالی است که کنترل فرزند رنج سنی خاصی ندارد و در واقع والدین باید در تمام سنین روابط مجازی و حقیقی فرزند خود را به شکل نامحسوس کنترل کنند.

احمدی قلعه افزود: علاوه بر موارد عنوان‌شده، تخلیه هیجان افراد از طریق راه‎های هنجار زمینه‎ساز اصلی در سوق نیافتن به سمت مخدر محسوب می‌شود. در این خصوص می‎توان ورزش، پیاده‌روی، گردش، خرید و پر کردن اوقات فراغت با شرکت در مجامع عمومی و کلاس‏‌های آموزشی را نام برد.

این روانشناس با اشاره به اینکه احساس مهم‌بودن و برخورداربودن از جایگاه اجتماعی خاص از علائم توهم شنیداری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه از روزی که بازی و تفریحات سنتی جای خود را با لب‌تاپ و تبلت عوض کردند پدیده‎های روانی جدید پا به جامعه معاصر و مدرن امروزی گذاشتند که مقابله با آن‎ها توجه و اهتمام بیشتر والدین و افزایش روزافزون سطح آگاهی آن‏ها را می‌طلبد.
منبع:‌ایسنا

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon