مپنا نیمی از ظرفیت برق کشور را تولید می‌کند


مپنا نیمی از ظرفیت برق کشور را تولید می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: از مجموع ۷۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید اسمی نیروگاه‌های کشور اکنون بیش از ۳۵ هزار مگاوات توسط مپنا تولید می‌شود که وجود نیمی از این ظرفیت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید چیت‌چیان در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید گروه مپنا که ظهر امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، استاندار البرز و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: مپنا امروز یک نام شناخته شده و پر افتخار نه تنها در ایران بلکه در جهان است.

وی با اشاره به اینکه مپنا دارای 30 شرکت و بازده بسیار وسیع و مختلف از محصولات صنعتی است، افزود: ساخت کمپرسور، سیستم‌های کنترل، پره‌های توربین، سیستم‌های آب‌شیرین‌کن، لوکوموتیو و فعالیت‌های حوزه نفت و گاز توسط این مجموعه انجام می‌شود و این در حالی است که در 25 سال قبل هیچ نامی از مپنا وجود نداشت.

وزیر نیرو گفت:‌ ایده، نام توسعه و موفقیت‌های مپنا همه فرزند انقلاب و حاصل مدیریتی جهادی است و محضر کامل اقتصاد مقاومتی است.

چیت‌چیان تصریح کرد: اگر مپنا نبود بدخواهان ایران و جمهوری اسلامی با جلوگیری از ورود تجهیزات و نیروگاهی به داخل کشور نه تنها صنعت برق را عقیم می‌کردند بلکه به سبب برق جلو توسعه ملی و سایر بخش‌های اقتصادی را گرفته و روزگار سختی را به مال تحمیل می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: وجود مپنا نه تنها سبب رشد درون‌زا صنعت برق شد بلکه پایداری و ایستادگی اقتصاد ملی را نیز رقم زد.

وزیر نیرو بیان کرد: مپنا زاییده یک تفکر راهبردی، احساس مسئولیت، پایبندی و اعتماد و اعتقاد به توانمندی جوانان، صنعتگران داخلی، مدیران وزارت نیرو و مجموعه مپنا بود.

چیت‌چیان احساس مسئولیت مدیران وزارت نیرو برای ایجاد زیرساخت‌های صنعت تولید برق و آب در کنار تولید آن را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: این ظرفیت‌سازی نه تنها مپنا بلکه صنایع پرافتخار دیگری را پایه‌گذاری کرد که حاصل آن دستاوردهای عظیم متکی به توانمندی‌های داخلی است و ایران را در زمره 40 کشور دنیا در عرضه این خدمات قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تفکر راهبردی مدیران سبب موفقیت‌های کشف شده در این حوزه‌ها است، گفت: هوشمندی و خلاقانه‌ کار کردن در شرایط تحریم و مشکلات داخلی و خارجی موجود سبب شد با استفاده از مدیران و کارکنان زبده نیازهای کشور در چنین بخش‌هایی تأمین شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: از مجموع 73 هزار مگاوات ظرفیت تولید اسمی نیروگاه‌های کشور اکنون بیش از 35 هزار مگاوات توسط مپنا تولید می‌شود که وجود نیمی از این ظرفیت است.

چیت‌چیان با تأکید بر مساعدت وزارت نیرو با گروه مپنا خاطرنشان کرد: وزارت نیرو بازار کافی برای این گروه ایجاد می‌کند تا مپنا با گام‌های استوار بدون وقفه و مستمر قدم‌های جدی برداشته و با ارائه محصولات جدید راه پیشرفت توسعه را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه مپنا از نظر تنوع و گستردگی محصولات در داخل و خارج از کشور فعالیت‌های ارزشمندی دارد، گفت:‌ شرکت مپنا مشکلات اقتصادی به ویژه در صنعت برق روبه‌رو است که باید چاره‌جویی شود در غیر اینصورت مپنا دچار مشکلاتی می‌شود که حل آن فراتر از حوزه مدیریتی صنعت برق است.

وزیر نیرو بیان کرد: انتظار می‌رود مپنا نیز تلاش بیشتری در توسعه صادرات و بازار بین‌المللی داشته باشد و با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر صادرات غیرنفتی در این زمینه موفق‌تر از بیش از عمل کند.

چیت‌چیان به ارتقاء رقابت‌پذیری در مجموعه مپنا تأکید کرد و گفت: اگر در بازار رقابت وجود نداشته باشد مپنا دچار کهولت می‌شود که در این راستا باید شرایط رقابتی حاصل شود.

وی با اشاره به ارتقاء بازدهی نیروگاه‌ها و قدم گذاشتن به ایجاد نیروگاه‌ها و توربین‌های کلاس f در مپنا اظهار داشت: وزارت نیرو با تمام وجود و امکانات حمایت خود را از مپنا ادامه می‌دهد.

وزیر نیرو افزود: مپنا سرمایه‌ای ملی است که باید در سطح جهانی بدرخشد و در این راستا امکانات لازم برای توسعه بازار داخل و خارج برای این مجموعه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon