انتخابات پارلمانی مصر متوقف شد

انتخابات پارلمانی مصر متوقف شد

خبرگزاری تسنیم: دادگاه اداری مصر بعد از اینکه دادگاه عالی قانون اساسی این کشور به ابطال قانون تقسیم حوزه‌های انتخابیه رأی داد، حکم توقف انتخابات پارلمانی آینده را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، دادگاه اداری مصر بعد از اینکه دادگاه عالی قانون اساسی این کشور به ابطال قانون تقسیم حوزه‌های انتخابیه رأی داد، حکم توقف انتخابات پارلمانی آینده را که قرار بود فروردین ماه آینده برگزار شود، صادر کرد.

دادگاه اداری مصر با صدور این حکم خواستار توقف تصمیم کمیته عالی انتخابات پارمانی مصر مبنی بر دعوت از رأی دهندگان برای انتخاب نمایندگان شده است. بر این اساس، انتخابات پارلمانی با استناد به حکم دادگاه عالی قانون اساسی مبنی بر ابطال قانون تقسیم حوزه‌های انتخابیه متوقف می‌شود.

این در حالی است که کمیته عالی انتخابات مصر چند روز پیش اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی این کشور تا زمان بررسی قانون انتخابات به تعویق می‌افتد.‎

کمیته عالی انتخابات مصر دی ماه گذشته اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی این کشور در روزهای 22 و 23 مارس (2 و 3 فروردین) برگزار خواهد شد.

همچنین کمیته عالی انتخابات مصر زمان رأی گیری در خارج از کشور را روزهای 21 و 22 مارس (1 و 2 فروردین) اعلام کرده بود.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر نیز دولت را به اصلاح قوانین انتخابات بر اساس قانون اساسی طی یک ماه مکلف کرد. ریاست‌جمهوری مصر تأکید کرد که به احکام قضایی  و پایبندی همه سازمان‌های دولتی به آن احترام می‌گذارد.

مصر از سال 2013 میلادی پارلمان ندارد. پارلمان قبلی مصر که در آن احزاب اسلامگرا همچون اخوان المسلمین و سلفی‌ها حائز بیشترین کرسی‌ها شده بودند، در سال 2013 میلادی یعنی دوره محمد مرسی با حکم دادگاه عالی اداری منحل شده بود.

دادگاه عالی اداری این حکم را به این دلیل صادر کرد که دستگاه قضایی مصر معتقد بود گروهی از نمایندگان به طور غیر قانونی بر یک سوم از کرسی‌ها دست یافته‌اند.

این حکم چند روز بعد از پیروزی محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر اعلام شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان