چرخ اقتصاد کشور منهای دست دادن با آمریکا نیز می‌چرخد

چرخ اقتصاد کشور منهای دست دادن با آمریکا نیز می‌چرخد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشهد مقدس گفت: چرخ اقتصاد کشور منهای دست دادن با آمریکا نیز می‌چرخد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از علمای شهرستان الیگودرز در محل حسینیه دفتر امام جمعه مشهد مقدس، اظهار داشت: در عرصه زندگی آنچه سبب سعادت می‌شود و موقعیت عالی در زندگی به وجود می‌آورد برنامه‌ریزی صحیح است.

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: در زندگی فردی باید دانست که موقعیت‌شناسی نیز به دو نحو است که در این زندگی برای اینکه به سعادت رسید باید آفت‌ها را شناخت و ظرفیت‌ها را شناسایی و مورد بهره برداری قرار داد تا بتوان از این طریق با برنامه ریزی صحیح به پیشرفت‌ها و رشد و سعادت زندگی دست یافت.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: زندگی هر انسانی در هر بستری قرار گیرد ما براساس ذات خویش به آن عادت می‌کنیم و باید این را دانست که ثروت و توسعه زندگی نمی‌تواند ‌‌نهایت آرزوهای افراد باشد که در همین راستا نیز توسعه زندگی و استفاده از شهوات ‌‌نهایت خوشبختی افراد نیست.

وی گفت: اگر انسانی به ویژه علما، فضلا، طلاب و روحانیون امکانات زندگی خود را در راه خدمتگزاری به امام زمان (عج) قرار دهد بهتر از این است که در راه‌های دیگر مصرف شود چراکه اگر در راه‌های دیگر باشد، فرد ضرر کرده و باید دانست که اگر این مهم در راه ولایت هم مصرف شود، فرد به سعادت عظیم در دنیا و آخرت می‌رسد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما اصل‌طلب هستیم و اصل ما نیز ولایت و رهبری است. باید این نکته را به یاد داشت که ولایت فقیه بر همه احکام دین مقدم است؛ براساس سخن امام باقر (ع) اسلام بر پنج چیز بنا شده و مهم‌ترین آن ولایت است و هیچ چیز همانند ولایت نیست.

وی گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود فرمودند؛ در روزی شاه و حکومت طاغوت حاکم بر ملت بود و امروز جمهوری اسلامی آمده است و ما امروز تنها جبهه دنیا در مقابل کفر هستیم که با جبهه جنگ می‌جنگیم. این در حالی است که آن‌ها صف مقدم جبهه ما را دیده‌اند و هم ما و هم آن‌ها با برنامه‌ریزی می‌جنگیم اما تفاوت ما با آن‌ها در ایمان و باورهای دینی‌مان است.

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنانش به تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری یک بار در پاسخ به فردی جمله‌ای فرمودند که بسیار شیرین است و آن هم این است که؛ روزی ما بودیم و هیچ چیز جز زندان، شکنجه چیز دیگری نداشتیم اما توانستیم مملکت را بگیریم و حالا که امروز مملکت داریم می‌توانیم دنیا را برای اسلام بگیریم و آن زمان تهاجم به گونه‌ای دیگری بود و امروز تهاجم با ابزار ساده‌تر اما در برندگی پیچیده‌تر است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های داخلی باید این را دانست که منهای دست دادن به آمریکا هم می‌شود اقتصاد کشور را اداره کرد که بر همین اساس نیز مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را برای خروج از تحریم‌ها و فشار‌ها پیشنهاد داده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon