اعلام جزئیات طرح مسکن اجتماعی پس از جلسه امروز هیات دولت

اعلام جزئیات طرح مسکن اجتماعی پس از جلسه امروز هیات دولت

خبرگزاری تسنیم: معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که جزئیات مسکن اجتماعی پس از جلسه امروز هیات دولت اعلام می‌شود، گفت: رقم ساخت واحدهای مسکونی در این طرح مشخص اشت اما احتمال تعدیل آن در جلسه هیات دولت وجود دارد.

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ کارهای کارشناسی شده در رابطه با طرح مسکن اجتماعی انجام شده و امروز در جلسه هیات دولت (امروز) جزئیات این برنامه دولت یازدهم اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌که کارهای کارشناسی طرح مسکن اجتماعی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: برای این‌که این طرح بتواند از پشتوانه همه بخش‌های دولتی برخوردار شود در جلسه هیات وزیران مطرح و نهایی می‌شود.

معاون امور مسکن و ساختمان یادآور شد: یکی دیگر از اهداف طرح،‌ مسکن اجتماعی در هیات دولت اجرای قاطعانه آن است.

مظاهریان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکن در طرح اجتماعی ساخته می شود، گفت: از نظر بنده این عدد مشخص است، اما احتمال تعدیل آن در جلسه هیات دولت وجود دارد از این رو نمی‌توان رقم آنرا اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی در جلسه دوشنبه هفته جاری (11 اسفند) با بیان اینکه در مسکن اجتماعی اشکالات و نواقص طرح مسکن مهر رفع شده است، گفته بود: مبنای اصلی این کار استفاده از تجربیات موفق در دنیا و نیز بازگشت به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر محرومیت زدایی و تامین مسکن محرومان است.

آخوندی با ارائه  گزارش جامعی از طرح مشترک این وزارتخانه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد به ویژه معلولان، مستمری بگیران، مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کارگران و بازنشستگان اظهار کرد: مبنای اصلی این کار استفاده از تجربیات موفق در دنیا و نیز بازگشت به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر محرومیت زدایی و تامین مسکن محرومان است.

وی با بیان اینکه در این طرح اشکالات و نواقص طرح مسکن مهر رفع شده است، تصریح کرد: در این طرح متصدی اصلی و مباشر، نهادها و دستگاههای حمایتی هستند و دخالت دولت و وزارت راه و شهرسازی به حداقل رسیده است.

وی همچنین از وجود نظام های تامین زمین، تامین مالی و نظارت در این طرح خبر داد و افزود: وظیفه پایش و ارزیابی پیشرفت پروژه بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پیگیری و هماهنگی حسن انجام کار به عهده وزارتخانه های راه وشهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه