جزئیات طرح ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی در نوروز ۹۴‌

جزئیات طرح ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی در نوروز 94‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور خراسان رضوی جزئیات طرح ترافیک ویژه نوروز ۹۴ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،سرهنگ حمید رضا گرایلی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت:طرح ویژه‌ای برای سخنرانی مقام معظم رهبری و روز طبیعت در اطراف شهر مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی در نظر گرفته‌ایم.

گرایلی عنوان کرد: ایجاد بازارهای محلی در سطح شهر سبب شده که حجم ترافیک در مناطقی که مجتمع‌ها در آن حضور دارند کم شود و هر میزان به پایان سال نزدیک می‌شویم اوج ترافیک شهر از ساعت 23 افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: با توجه به عرض کم خیابان‌ها،کمبود پارکینگ به ویژه در آستان قدس رضوی به همشهریان و زائران پیشنهاد می‌کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از پارک دوبل،سد معبر و توقف بیجا و ناصحیح خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد:معضلات و مشکلاتی در سطح استان به دلیل چهارشنبه آخر سال به وجود می‌آید که عده‌ای از افراد سوء استفاده گر و هنجار شکن با بستن خیابان‌ها به پرتاب اشیاء به سمت خودروها می‌پردازند که به همین منظور با همکاری پلیس راهور با نیروی انتظامی طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفتیم که در آن ضمن برخورد با افراد متخلف و توقیف خودروهایشان،دادگاه‌های شبانه روزی و شیفتی را به جهت پیگرد متخلفین در نظر گرفته‌ایم.

گرایلی گفت: افرادی که در بحث شادی حقوق شهروندی را رعایت کنند و اعمال مخاطره آمیز انجام ندهند کسی مزاحم آنها نمی‌شود و افرادی که برای خود ارزش قائل هستند ما هم برای آنها ارزش قائلیم.

وی اظهار داشت: محدودیت‌هایی را در روزهای پایانی سال 93 پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال می‌کند که در آن برای جلوگیری از تصادفات و روان نمودن ترافیک برای رفاه حال زائرین اقداماتی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت:خیابان‌های مشرف به حرم مطهر حضرت رضا(ع) سنتی و کم عرض است و با توجه به کمبود پارکینگ توصیه می‌کنیم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و با توجه به هماهنگی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است به طور شبانه روزی خدمات ویژه‌ای در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

وی افزود:طرح زوج و فرد در اطراف حرم مطهر رضوی در این ایام تغییر پیدا می‌کند و همچنین محدودیت‌هایی برای زمان نماز مغرب و عشاء اعمال می‌شود.

گرایلی گفت:در امنیت سفر، خودرو باید توسط مراکز مجاز چک شود، معاینه فنی،بیمه خودرو، پرداخت خلافی‌ها و همچنین گواهینامه رانندگی،مدارک هویتی خودرو و راننده رعایت شود.

وی اظهار داشت:در حال حاضر زمان مناسبی برای افرادی است که اعتبار گواهینامه شان به اتمام رسیده است که ظرف مدت 15 روز گواهینامه جدید صادر می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت:کسانی که راننده خودرو هستند اما مالکیت خودرو به نام آنها نیست باید یا تعویض پلاک کنند و یا با اخذ وکالت از خودرو استفاده کنند.

گرایلی عنوان کرد: استفاده از طبیعت در طول سفر سبب کاهش خستگی در طول سفر و بروز تصادفات می‌شود این در حالی است که مسیر شاهرود به خراسان، بجستان به خراسان، زاهدان به خراسان به علت نبود جاذبه‌های تفریحی حادثه ساز است.

وی افزود: رانندگانی که خودروهای خود را در محل‌های غیر مجاز پارک می‌کنند و با انتقال خودرو به پارکینگ مواجه می‌شوند می‌توانند با شماره گیری 110 از انتقال خودرو به پارکینگ اطمینان یابند در غیر این صورت موارد توسط پلیس انتظامی به جهت مواجهه با سرقت پیگیری می‌شود.

گرایلی افزود: علاوه بر مشهد مقدس،سبزوار، نیشابور،چناران، قوچان،گناباد و تربت حیدریه که در مسیر مشهد قرار دارند تمهیداتی به جهت اعزام نیرو به این مناطق دیده ایم.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد:تست آلایندگی،تجهیزات و فنی  از مواردی است که در معاینه فنی خودروها کنترل می‌شود و خودروهایی که پنج سال از تولید آنها گذشته است نیاز به معاینه فنی ندارند.

گرایلی اوج ترافیک در استان خراسان رضوی را از 28 اسفند الی 3 فروردین عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی، سفرهای خارجی کاهش پیدا کرده و سفرهای داخلی افزایش پیدا کرده که خود سبب افزایش جمعیت و خودرو در استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال 89 روند نزولی آمار متوفیان پزشک قانونی را در استان خراسان رضوی شاهد هستیم و در فاصله زمانی 10 ماهه به نسبت سال 92 ،17 درصد کاهش داشته است  که در این میان سرخس از میان سایر شهرستا‌ن‌ها کمترین میزان متوفیان را در این مدت 10 ماهه داشته است.

گرایلی اظهار داشت: با توجه به این که در استان روند صعودی در تعداد مجروحین را داشته‌ایم ولی توانسته‌ایم این رشد را کنترل کنیم که این میزان به نسبت سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی برخورد با تخلفات حادثه ساز را به نسبت سال گذشته خوب ارزیابی کرد و افزود: 215 درصد کنترل تخلفات توسط پلیس راهور صورت گرفته است که سهم بیشتر آن مربوط به دوربین‌های کنترل سرعت است.

گرایلی افزود:در مدت 11 ماهه سال 93،حدود پنج هزار مورد آموزش برای خودروهایی که جریمه بیشتر از یک میلیون تومان دارند داشته‌ایم و 89 مورد اخذ گواهینامه با نمره منفی زیاد را داشته‌ایم.

وی در مورد تمهیدات و تجهیزات طرح نوروزی پلیس راهور گفت: حدود 2 هزار نفر جزو نیروهای مجری طرح نوروزی هستند و 161 دستگاه خودرو و 144 دستگاه موتور در این مدت آماده به فعالیت‌ هستند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon