تشکیل کمیته نظارتی برای ممانعت از فروش صنایع دستی چینی در بازارچه‌های نوروز ۹۴

تشکیل کمیته نظارتی برای ممانعت از فروش صنایع دستی چینی در بازارچه‌های نوروز 94

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از تشکیل کمیته نظارتی برای ممانعت از فروش کالاهای چینی در بازارچه‌های نوروز ۹۴ خبر داد.

پویا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ در پاسخ به این موضوع "یکی از مشکلاتی که در بازارچه‌های نوروزی داشتیم، وجود کالاهای صنایع دستی غیرایرانی است که در برخی موارد علاوه بر وجود این کالاها، محصولاتی غیر از کالاهای صنایع دستی وجود دارد که از نمونه آن می‌تواند به عینک‌فروشی اشاره کرد" اظهار داشت:‌ این موضوع درست است و البته فقط مختص به بازارچه‌های نوروزی نیست بلکه مشکل همه نمایشگاه‌های این حوزه در کشور است.

وی با بیان "متأسفانه در همه نمایشگاه‌های صنایع دستی ورود کالاهای چینی را داریم" یادآور شد: تصمیم داریم که با شروع سال 94 کمیته نظارتی تشکیل دهیم و افرادی را در این کمیته قرار دهیم و برای آنها کارت‌هایی با مهر معاونت صنایع دستی صادر کنیم تا به نظارت در این زمینه بپردازند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور اعلام کرد: ناظران ما در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی 94 این قدرت را دارند که به افرادی که با خودشان این کالاهای صنایع دستی غیرایرانی را می‌آورند تذکر دهند و اتفاقی بیفتد که این دوستان از آوردن کالاهای صنایع دستی غیرایرانی خودداری کنند.

محمودیان یادآور شد:‌ تذکراتی به نمایندگان و ناظران خود دادیم، سعی بر این است تا آن‌جا که ممکن است و می‌شود اجازه ورود کالاهای صنایع دستی غیرایرانی در بازارچه‌های نوروزی سال آینده را ندهیم اما نمی‌توانیم بگوییم به صفر می‌رسانیم ولی میزان این موارد را در بازارچه‌های نوروزی باید به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon