سالانه ۲ میلیون تن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود‌


سالانه 2 میلیون تن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل امور طیور و زنبور داری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور ۲۴ هزار واحد مرغداری با تولید سالانه ۲ میلیون تن گوشت سفید داریم که می‌توانیم این ظرفیت را به ۳ میلیون تن برسانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حبیب امینی پیش از ظهر امروز در نخستین کنفرانس و کارگاه آموزشی مدیریت و بهره‌وری انرژی در صنعت طیور که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات برگزار شد اظهار داشت:در کشور 24 هزار واحد مرغداری با تولید سالانه 2 میلیون تن گوشت سفید داریم که می‌توانیم این ظرفیت را به 3 میلیون تن برسانیم.

مدیرکل امورطیور و زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها افزود: در سال 84 طرح بهینه سازی سوخت در مرغداری‌ها آغازشد که قرار است بیش از 17 هزار مرغداری در این طرح مورد بهینه سازی سوخت قرار بگیرد، ما می‌توانیم در این طرح کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم.

امینی بیان کرد: طرح بهینه سازی سوخت که توسط وزارت جهاد انجام می‌شود جز طرح‌هایی است که در دفتر طیور به عنوان طرحی شاخص در حال اجرا است و مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی نیز است و به وسیله این طرح کاهش هزینه‌ها در صنعت مرغداری اتفاق می‌افتد، اما باید در این راستا از ظرفیت‌های استانی هم استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: اجرای طرح بهینه سازی سوخت در مرغداری‌ها سبب شده تا 26 درصد در مصرف گازوییل، 13 درصد در مصرف برق و 3 درصد نیز کاهش تلفات داشته باشیم.

مدیرکل امور طیور و زنبور داری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مزایای طرح بهینه سازی انرژی در مرغداری‌ها تصریح کرد: 292 میلیون لیتر گازوئیل در این طرح صرفه جویی می‌شود و در هر مرحله از بهینه سازی در اولین دوره جوجه‌ریزی در آمد این طرح بر می‌گردد.

امینی اظهار داشت: تاکنون به 650 واحد مرغداری 130 میلیون قطعه ابزار آلات نوین داده شده است و با این حرکت توانستیم افزایش 145 هزار تنی در بخش تولید داشته باشیم.

وی با تاکید برعایق سازی واحدهای مرغداری به منظور کاهش مصرف انرژی در کشور گفت: در حال حاضر که طرح بهینه سازی سوخت در مرغداری‌ها درحال اجرا است می‌توانیم صنایع وابسته به طیور را تقویت کنیم.

مدیرکل امورطیور و زنبور داری وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر صرفه جویی گاز در صنعت مرغداری بیان کرد: ما باید در بحث گازرسانی به واحدهای مرغداری اقداماتی را انجام دهیم که در این صورت کار بسیار مناسبی در بهینه سازی گاز انجام می‌شود.

سیدحسن رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم آینده اندیشی کنیم و برای نسل بعدی هم کاری انجام دهیم باید در زمینه مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم.

معاون استاندار قم با تاکید بر استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی افزود: در همه زمینه‌ها در بحث آب، برق و گاز باید صرفه جویی مناسبی صورت بگیرد، دنیا به سمت سوخت‌های غیر فسیلی رفته است که ما در این زمینه اقدامی انجام ندادیم و به سمت هزینه محوری رفتیم که در این راستا باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

رضوی بیان کرد: ما آن شرایط و آموزش‌ها و قیمت‌های تمام شده انرژی را نتوانستیم به جامعه معرفی کنیم و آن‌ها را نسبت به صرفه جویی در انرژی ترعیب کنیم، اولین موضوع این است که باید هدفی که از استفاده انرژی داریم را به مردم معرفی کنیم.

وی با تاکید بر آموزش صرفه جویی انرژی به مردم عنوان کرد: مسئولان باید آموزش مصرف را در اولویت کار‌هایشان بگذارند  و آن را در قالب مباحث آموزش به مردم یاد بدهند تا در زمینه صرفه جویی انرژی اقدام مناسبی صورت بگیرد.

معاون استاندار قم تصریح کرد: در استان قم با توجه به ظرفیتی که این استان در بخش علم و حوزه‌های علمیه دارد یک نهضتی شکل گرفته است و از زاویه آموزه‌های دینی اقدامات خوبی انجام شده تا بتوانیم بستری برای صرفه جویی انرژی داشته باشیم.

رضوی اظهار داشت: وزارت نفت با توجه به ظرفیت‌های قانونی که دارد در زمینه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در مبحث ذخیره سازی انرژی ورود پیدا کرده و اقدامات مناسبی هم انجام داده است.

وی گفت: با توجه به اینکه برنامه کشور به سمتی می‌رود که باید از ظرفیت‌های موجود انرژی استفاده بهینه شود ما هم در استان قم برای اینکه بتوانیم یک قدم در راستای صرفه جویی انرژی انجام دهیم اقدامات خوبی انجام دادیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon