بلینکن: تنش در روابط آمریکا و اسرائیل تا سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد یافت

بلینکن: تنش در روابط آمریکا و اسرائیل تا سال 2016 ادامه خواهد یافت

خبرگزاری تسنیم: یک مقام رسمی آمریکایی امروز سه‌شنبه هشدار داد که تنش کنونی در روابط بین آمریکا و اسرائیل احتمالاً تا پایان دولت اوباما در سال ۲۰۱۶ میلادی ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ایستگاه رادیویی اروپا1 فرانسه، ضمن اشاره به تنش کنونی در روابط واشنگتن و تل‌آویو تصریح کرد: لحظاتی از توافقات مهم وجود دارد و پس از آن لحظاتی از اختلافات تاکتیکی وجود دارد.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: این ماهیت چیزها است و من تصور می‌کنم که تنش کنونی در روابط اسرائیل و آمریکا حداقل در دو سال دولت اوباما نیز ادامه خواهد یافت.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در ساعت 11 پیش از ظهر امروز به‌وقت محلی در کنگره آمریکا سخنرانی کند. به نظر می‌رسد بخش اصلی سخنان وی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران باشد.

اوباما روز گذشته در مصاحبه اختصاصی با رویترز از مخالفت نتانیاهو با توافقنامه موقت هسته‌ای با ایران نیز به‌شدت انتقاد کرد.

بلینکن گفت: اوباما فرصت بیشتری را برای برقراری رابطه با نتانیاهو نسبت به سایر رهبران جهان، صرف کرده ولی سخنرانی نخست وزیر اسرائیل می‌تواند به‌ضرر روابط واشنگتن و تل‌آویو باشد.

معاون وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: این اقدام نمی‌تواند موجب اعتماد شود. ولی علی‌رغم سخنرانی نتانیاهو در کنگره، پایبندی آمریکا به تعهدات خود در زمینه امنیت اسرائیل، تغییری نخواهد کرد.

وی در ادامه خواستار انتقال سیاسی قدرت در سوریه شد که بر اساس آن بشار اسد رئیس جمهور سوریه را از قدرت برکنار کند. بلینکن گفت: اسد یک مشکل بزرگ است. وی مشروعیت خود را از دست داده است. وی توانایی لازم برای اداره کشور را از دست داده است. به انتقال سیاسی قدرت نیاز است تا بشار اسد را از قدرت حذف کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان