یک پیشنهاد و ابراز تاسف از رفتار خشن با بیماران مبتلا به سرطان در کشور

یک پیشنهاد و ابراز تاسف از رفتار خشن با بیماران مبتلا به سرطان در کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان با اشاره به این‌که ایران از نظر تشخیص و درمان سرطان با دنیا برابری می‌کند، گفت‌: متاسفانه جواب کردن بیماران سرطانی در ایران بسیار خشن است، در حالی که باید برای آنان خانه‌های پرستاری ساخته شود.

پروفسور نصرت فیروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت پزشکی و درمان سرطان در ایران و همچنین خدمات به بیماران مبتلا به سرطان اظهار داشت: ایران از نظر تشخیص و درمان سرطان با دنیا برابری می‌کند، فقط چیزی که هست متاسفانه بیماران مبتلا به سرطان تحت معالجه؛ وقتی که طبیب با محدودیت‌های امکانات مواجه می‌شود به نوع خشنی بیمار را جواب می‌کند، به طوری که امید بیماران را از بین می‌برند، در حالی که ما در آلمان می‌گویند امید آخرین چیزی است که می‌میرد.

وی ادامه داد: طبیب نه تنها به صورت یک مرحله ای؛ بلکه باید تا آخرین نفس در کنار بیمار خود باشد، در حالی که هم اکنون بسیاری از بیماران صعب العلاج بدون حمایت هستند و واقعاً تنها هستند، پول هنگفتی هم باید هزینه کنند و هستی و نیستی خود را نیز از دست می‌دهند.

رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان در زمینه همکاری با وزارت بهداشت در چنین زمینه‌های برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان عنوان کرد:‌ بنده با جان و دل حاضرم با وزارت بهداشت همکاری کنم چون مسائلی است که باید با وزارت بهداشت صحبت کنیم. مسائلی که واقعاً برای این بیماران بسیار حیاتی است.

فیروزیان با تایید این مسئله که متاسفانه در ایران بیماران مبتلا به سرطان در زمانی که از درمان آنان قطع امید می‌شود به خانواده‌هایشان می‌گویند که باید بیمار را به خانه منتقل کنند تا بیمار فوت کند، گفت: بله، متاسفانه عنوان می‌کنند که دیگر چنین بیمارانی را برای درمان و ارجاع مجدد به بیمارستان نیاورند، در حالیکه در آلمان خانه‌های وجود دارد که این بیماران را تحت شرایط پرستاری و درمان بسیار بالا نگهداری می‌کنند.

رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان در پیشنهادی عنوان کرد: ما احتیاج به خانه‌های پرستاری برای بیماران مبتلا به سرطان داریم، که در این زمینه خیرین سلامت در ایران نیز می‌توانند چنین خانه‌های را برای اینگونه بیماران که بسیار نیز احتیاج است، بسازند.

فیروزیان درباره حضور مجدد خود در ایران برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان خاطرنشان کرد: بنده 5 هفته دیگر نیز به ایران می‌آیم و به همین روال 5 هفته به 5 هفته برای ویزیت بیماران اقدام می‌کنم.

به گزارش تسنیم، پروفسور نصرت فیروزیان در ایران متولد شده است و تحصیل و آموزش‌های خود را در آلمان به اتمام رسانده است. او متخصص در غده، تومور شناسی داخلی و بیماریهای خونی در دانشگاه اسن آلمان و پزشکی هسته ای است.

فیروزیان به عنوان رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان، از دانشمندان شناخته شده ایرانی در جهان است که جزو معدود متخصصان حاذق و بنامی به حساب می‌آید که در دوران دفاع مقدس نیز خدمات ارزنده ای به جانبازان کشورمان ارائه کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon