آیت‌الله دری نجف‌آبادی: رعایت حقوق شهروندی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است


آیت‌الله دری نجف‌آبادی: رعایت حقوق شهروندی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: رعایت حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که در کشورهای دیگر این مهم مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فجرآفرینان استان مرکزی با اشاره به اینکه 22 بهمن روز عزت و اقتدار مسلمانان و نظام اسلامی بوده اظهار داشت: راهپیمایی ملت ایران در روز 22 بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بود و ملت ایران با حضور گسترده خود در این راهپیمایی تمام نقشه‌های آمریکا و صهیونیسم را برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی خنثی کرده با حضور خود توانستند به تجدید پیمان دوباره با ولایت و رهبری بپردازند.

وی افزود: دشمنان اسلام و نظام از هر روشی استفاده می‌کنند تا بتوانند به اسلام ضربه بزنند و حمایت از جنایاتی که در کل دنیا در حال انجام است به‌ویژه جنایات گروه داعش و اقدامات وحشیانه این افراد  تبیین کننده این مهم بوده و این خود گویای نقض حقوق شهروندی در این کشورها است و جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق اهداف عالیه نظام و اسلام تاکنون اقدامات بسار خوبی را انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه استانی، منطقه‌ای، ملی و فراملی دارای مسئولیت بوده و این مسئولیت باید مطابق با قانون اساسی کشور و اسلام و نیز منافع مردم باشد و در این راستا باید مردم‌سالاری دینی وجود داشته باشد و مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان "ما یک خانواده 80میلیونی هستیم" گفت: ما نسبت به روز قدس، عاشورا و تاسوعا دارای مسئولیت ملی هستیم و دهه فجر مربوط به همه مردم بوده و اقلیت‌های دینی را نیز در بر می‌گیرد زیرا جمهوری اسلامی ایران نسبت به حقوق شهروندی اقلیت‌ها نیز وظیفه دارد و این مهم را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون در این راستا نیز گام‌های بسیار تأثیرگذاری را برداشته است.

وی افزود: بحث مذاکرات هسته‌ای بحث دولت نیست بلکه مربوط به همه ملت است و ملت باید از حقوق هسته‌ای خود دفاع کنند که در حال حاضر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران و جمهوری اسلامی ایران و اینکه ایران نباید به انرژی هسته‌ای دست پیدا کند صحبت‌های بسیار زیادی کرده که سخنانی یاوه و بی‌ارزش است البته مسئولیت ایران در این راستا بسیار سنگین بوده و باید در راستای پیشرفت در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه اقتصادی، سیاسی، دانش هسته‌ای و هوافضا گام‌های بیشتری را بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در بیشتر بخش‌ها دارای ظرفیت بسیار زیادی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد و نیز جمهوری اسلامی ایران باید در تمامی جبهه‌ها فعال باشد و در راستای پیوند علم و دانش روز با صنعت، کشاورزی، بهداشت و سلامت گام بردارد و از هرگونه اسراف و تبذیر پرهیز کند و بتواند وابستگی خود به صادرات نفتی را کاهش دهد و بتوان مردم سالاری دینی را در جامعه محقق ساخت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اظهار "امیدواریم روند مذاکرات خوب سپری شود" گفت: مذاکرات باید به نتیجه مطلوب برسد و در این راستا باید تلاش کنیم و اگر این مهم اتفاق نیفتاد ما باید با اراده و استفاده از توانمندی‌های خود کشور را پیش ببریم و به‌عنوان یک کشور هسته‌ای بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: توجه به حقوق شهروندی و مردم سالاری دارای اهمیت بوده و در جامعه ما مردم بمب اتم هستند که اگر مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گیرند مانند یک بمب عمل می‌کنند و ما نمی‌توانیم به هیچ‌کدام از اهداف نظام و انقلاب برسیم و فقط با همدلی و تفاهم مردم بسیاری از اهداف عالیه نظام محقق می‌شود.

انتهای پیام/ی*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon