ماموریت صدرنشینی استقلال و سپاهان از تهران تا انزلی

ماموریت صدرنشینی استقلال و سپاهان از تهران تا انزلی

خبرگزاری تسنیم: هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با برگزاری ۵ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال از جمعه در حالی با برگزاری 5 دیدار آغاز خواهد شد که در این روز سپاهان و استقلال برای تصاحب جایگاه نفت تلاش خواهند کرد.

استقلال - نفت مسجد سلیمان

استقلال در یکقدمی نفت کمین کرده و برای گرفتن جایگاه این تیم در صدر جدول چشم امید به شکست دادن برادران مسجد سلیمانی آنها بسته است. کاری که در تهران چندان هم سخت به نظر نمی‌رسد و البته استقلال به یاد دارد که در بازی رفت در مسجد سلیمان چندان هم برد آسانی نداشت. امیر قلعه‌نویی هفته پرحاشیه‌ای را گذارند و علاوه بر جدال لفظی با علی فتح الله‌زاده مدیرعامل پیشین استقلال، ماجرای شکایت رودریگو توزی و احتمال کسر امتیاز از این تیم، بر روحیه بازیکنانش تاثیر گذاشته است. با این وجود استقلال 38 امتیازی دنیای متفاوتی با نفت مسجد سلیمان 19 امتیازی دارد و در ورزشگاه آزادی، اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد استقلال شانس قطعی برتری در این بازی است.

نفت مسجد سلیمان هم با وجود شانس اندک به امید کسب امتیاز بازی خواهد کرد. این تیم در جدال قعر جدول خود را امیدوار نگه داشته و مکوندی می‌داند که با یکی، دو نتیجه خوب تیمش شانس ماندن در لیگ برتر را خواهد داشت. در واقع چشم امید برادران نفتی تهرانی هم به تیم مسجد سلیمان است، تا یک تیم نفتی بتواند نفت را صدرنشین نگه دارد.

ملوان - سپاهان

دیدار ملوان با سپاهان همانند بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان یک نبرد تراژیک میان صدر و قعر جدول است. تنها تفاوت کار این است که ملوان در این دیدار میزبان است و مقابل تماشاگران خودی هم قصد دارد سپاهان بالای جدولی را به چالش بکشد و هم در ادامه روند موفقیتش از انتهای جدول فاصله بگیرد. ملوان با فیروز کریمی متحول شده و در نتیجه گیری موفق بوده اما داستان سپاهان با سایر حریفان این تیم در لیگ برتر تفاوت دارد. سپاهان امیدوار است در روندی عجیب، استقلال و نفت در این هفته دچار لغزش شوند اما پیش فرض این آرزو هم باید شکست دادن ملوان در انزلی باشد.

ملوان با 21 امتیاز یازدهم است و  برای بازنگشتن به جمع فانوس به دستان باید پیروز شود اما در مقابل سپاهان هم تنها سه امتیاز این دیدار به دردش می‌خورد.

پدیده خراسان - استقلال خوزستان

پدیده در هفته بیست و یکم با شکست برابر راه‌آهن این تیم را از بحران خارج کرد و این بار در هفته بیست و دوم مقابل یک تیم دیگر با شرایط بحرانی قرار خواهد گرفت. استقلال خوزستان دیگر از حاشیه امن خارج شده و هم امتیاز با آخرین تیم جدول 19 امتیازی است و تنها به لطف تفاضل گل در رده سیزدهم قرار دارد.

پدیده بعد از شکست مقابل پرسپولیس و راه آهن برای کسب اعتبار مجدد و البته برای آنکه به منطقه خطر وارد نشود به دنبال پیروزی خواهد بود. پدیده 24 امتیازی است و اگر برنده نشود شاید خودش هم وارد بحران شود. اکنون باید دید پدیده این بار استقلال خوزستان را از بحران خارج یا این تیم را فانوس به دست خواهد کرد.

صبای قم - راه‌آهن

صبا با 28 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و اگر برابر راه آهن پیروز شود تا اندازه زیادی بقایش در لیگ برتر تثبیت شده است. فاصله آنها هم با صدر جدول زیاد است و صبا تنها برای تثبیت موقعیت قصد دارد کار راه آهن را تمام کند.

لوکوموتیورانان هم با فرهاد کاظمی دوباره راه افتادند و برتری مقابل پدیده دریچه امید را به روی آنها گشوده است. مهدی تارتار که در هفته بیست و یکم تیمش یک امتیاز با ارزش را در خانه پرسپولیس گرفت چندان وضعیت ریسک پذیری ندارد اما راه آهنی‌ها می‌دانند که تساوی در این دیدار سودی نخواهد داشت و باید برنده بازی باشند.

ذوب آهن اصفهان - سایپا

مصاف دو همسایه لیگ برتری در جدول رده بندی جذابیت خاص خود را دارد. ذوب آهن در نیم فصل دوم با قدرت پیش رفت و سایپا پرفراز و نشیب نشان داد تا شاگردان یحیی گل محمدی با 31 امتیاز ششم باشند و مردان مجید جلالی با 30 امتیاز یک رده پایین‌تر در رده هفتم قرار دارند.

رویارویی این دو تیم با تفکرات سرمربیانشان بسیار جالب توجه است، ضمن اینکه هنوز نمی‌توان ذوب آهن و سایپا را از کسب سهمیه آسیا ناامید دانست و آنها روی کاغذ شانس کسب سهمیه را خواهند داشت که البته این بخت برای ذوب آهن در جام حذفی هم وجود دارد.

به گزارش تسنیم برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر بدین شرح است:

جمعه 15 اسفند

پدیده خراسان - استقلال خوزستان (ورزشگاه ثامن الائمه مشهد - ساعت 15)

صبای قم - راه‌آهن (ورزشگاه یادگار امام (ره) قم - ساعت 15:30)

ملوان - سپاهان (ورزشگاه تختی انزلی - ساعت 15:30)

ذوب آهن - سایپا (ورزشگاه فولادشهر اصفهان - ساعت 16:30)

استقلال - نفت مسجد سلیمان (ورزشگاه آزادی تهران - ساعت 17:30)

یکشنبه 17 اسفند

نفت - گسترش فولاد (ورزشگاه تختی تهران - ساعت 16)

فولاد خوزستان - پیکان (ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 16:30)

تراکتورسازی - پرسپولیس (ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز - ساعت 16:30)

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon