مسمومیت غذایی ۱۴۰ دانشجوی دانشگاه شیراز تائید شد/ علت مسمومیت در دست بررسی است


مسمومیت غذایی 140 دانشجوی دانشگاه شیراز تائید شد/ علت مسمومیت در دست بررسی است

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام دانشگاه شیراز با تائید خبر مسمومیت غذایی ۱۴۰ دانشجوی این دانشگاه گفت: علت اصلی مسمومیت دانشجویان دختر این دانشگاه در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، از شب یک‌شنبه 10 اسفندماه تا پاسی از شب دوشنبه 11 اسفندماه امسال حدود 140 نفر از دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های پردیس ارم دانشگاه دچار بیماری با علائم کوفتگی، بدن درد، بی‌حالی و دل‌درد و بعضاً تب‌و لرز شدند.

معاونت دانشجویی با بسیج پرسنل و امکانات درمانی دانشگاه و اطلاع به مسئولان بهداشت و درمان شهر،‌ به ویژه اورژانس شیراز و حضور به موقع و کامل کادر پزشکی و آمبولانس‌های اورژانس،‌ خدمات لازم اعم از معالجه سرپایی ـ سرم درمانی و اعزام به بیمارستان را انجام داده و با همکاری همه جانبه اورژانس شیراز، دانشجویان عزیز و به‌ویژه اعضای شورای صنفی و کارکنان خوابگاه و امور دانشجویی، امور مداوای بیماران به سرعت انجام شد.

به گزارش تسنیم، جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز امروز در اعتراض به این حادثه در مقابل سلف دانشگاه تجمع کرده و خواستار پیگیری این موضوع از طریق مسئولان دانشگاه شده‌اند.

مجید موحد، معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز، در جمع دانشجویان معترض به غذاهای سلف دانشگاه و مسمومیت‌های اخیر دانشجویان ضمن عذرخواهی از تمامی دانشجویان اظهار اشت: نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که وظیفه ما پیگیری موضوع و قبول مسئولیت آن است.

معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه اکثر مسمومان دختران بوده‌اند خاطرنشان کرد: خطایی صورت گرفته و کل معاونت دانشجویی با تمام توانش در صحنه است تا ریشه مشکل را پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید بیشتر از گذشته نظارت بهداشتی بر سلف‌ها صورت گیرد تصریح کرد: با حذف فرد یا افراد خاطی ریشه مشکل حل نمی‌شود  باید به سمت و سویی برویم که بتوانیم به لحاظ مدیریتی نظارت بهتری بر امور تغذیه دانشگاه داشته باشیم.

موحد افزود: معاونت دانشجویی در کنار دانشجویان است و بیشتر از خودشان دغدغه امنیت غذایی دانشجویان را بر دوش می‌کشد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه نمی‌توان زمان دقیقی برای پاسخگو بودن تعیین کرد  افزود: این مشکل باید کارشناسی شود و مرکز طبی و بهداشتی ما دقیق روشن کند که مشکل از کجا بوده تا بتوانیم جواب محکمه پسندی به دانشجویان ارائه دهیم.

علی‌اکبر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز، نیز ‌با تایید وقوع مسمومیت در بین دانشجویان دختر خوابگاهی، گفته است علت اصلی مسمومیت دانشجویان دختر این دانشگاه در دست بررسی قرار دارد.

وی علت اصلی مسمومیت این دانشجویان را نامشخص اعلام کرده و گفته است با علائم مشاهده شده در میان دانشجویان احتمال می‌رود که مشکل ناشی از استفاده از نوعی غذا بوده و 15 نفر از دانشجویانی که علائم شدید‌تری داشتند، توسط اورژانس شیراز به بیمارستان اعزام شدند.

صفوی با عذرخواهی از همه دانشجویان دانشگاه شیراز تاکید کرده است که قطعا این مشکل ریشه یابی خواهد شد که آیا پیمانکار، کارگر و یا فرد خاصی مقصر بوده است یا نه؟

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon