هزینه تولیدکننده داخلی حداقل ۴۵درصد از مشابه خارجی بیشتر است

هزینه تولیدکننده داخلی حداقل 45درصد از مشابه خارجی بیشتر است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته با بیان اینکه در حال حاضر تمام شرایط لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد،گفت:نباید تولیدات داخلی کشور به واسطه بالا رفتن هزینه‌ها از دست برود.

حمید‌رضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر راهبرد اقتصاد درون زای برون نگر تاکید شده است، اظهار داشت: در حال حاضر تمام شرایط لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد اما متأسفانه اقدام کاربردی در این رابطه انجام نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه تشکل‌های بخش خصوصی و در رأس آن اتاق‌های بازرگانی می‌توانند محملی برای اصلاح اقتصادی کشور باشند، افزود: در واقع بخش خصوصی می‌تواند برای سرعت بخشیدن به این حرکت در کنار دولت باشد.

دبیرکل فدارسیون صادارت انرژی و صنایع وابسته اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت فراهم کردن بستر لازم برای تحقق اقتصاد رقابتی است به نحوی که با رقابتی کردن فضای اقتصادی کشور، امکان تولید صادارتی را فراهم آورد.

 صالحی با اشاره به این‌که نباید تولیدات داخلی کشور به واسطه بالا رفتن هزینه‌ها از دست برود، تصریح کرد: بالارفتن هزینه‌های تولید از یک سو به اقتصاد ملی فشار آورده و از سوی دیگر باعث افزایش حجم واردات خواهد شد. در حال حاضر نیز به واردات سوبسید‌های وسیعی داده می‌شود که این امر خود در آینده بازار داخلی را در اختیار تولیدکننده خارجی قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی باید بازار داخلی را برای تولیدکننده وطنی حفظ و نگهداری کنیم ، اظهارداشت: در حال حاضر تولید کننده داخلی باید 45 درصد هزینه‌ تولید بیشتری را نسبت به تولیدکننده خارجی پرداخت می‌کند. زیرا تولیدکننده ایرانی با نرخ تورم 25 درصد و نرخ تسهیلات 25 تا 27 درصدی در حال تولید است ولی تولیدکننده خارجی با تورم حداکثر 5 درصد و نرخ تسهیلات 2 درصدی اقدام به فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه