جنگل «فندقلوی» نمین به پایلوت تکثیر «مارال» در کشور تبدیل می‌شود


جنگل «فندقلوی» نمین به پایلوت تکثیر «مارال» در کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت جنگل و منطقه نمونه گردشگری فندقلوی شهرستان نمین این منظقه ظرفیت تبدیل به پایلوت تکثیر مارال را در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدرضا موسوی بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز نگهداری و پرورش مارال در سایت منطقه نمونه گردشگری فندقلوی نمین اظهار داشت: جنگل فندقلوی نمین که ادامه جنگل‌های هیرکانی منطقه خزر بوده با توجه به ظرفیت‌های بکر و فوق‌العاده یکی از مناطق بی‌نظیر در کشور بوده و ظرفیت تبدیل به پایلوت تکثیر مارال را در کشور دارد.

وی افزود: طرح نگهداری، پرورش و تکثیر مارال در منطقه نمونه گردشگری فندقلوی نمین که از سال 88 آغاز شده دارای موفقیت‌های بسیاری خوب و مطلوبی بوده به طوری که در این مدت چند ساله که 8 مارال در این منطقه رهاسازی شده بود در حال حاضر این تعداد به 21 راس تکثیر و افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد:‌ این امر بیانگر ظرفیت بسیاری بالای منطقه فندقلو برای تکثیر و پرورش مارال بوده که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرده و با رهاسازی تعداد بیشتری از این گونه جانوری زمینه افزایش آن را فراهم آوریم.

موسوی با بیان اینکه منطقه فندقلوی نمین تنها زیستگاه مارال در استان اردبیل به شمار می‌رود، گفت: هدف از رهاسازی مارال در این منطقه افزایش تعداد این گونه جانوری و حفاظت از این گونه جانوری در راستای تکثیر و پرورش این گونه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های بالای علمی منطقه فندقلوی نمین بیان کرد: ما می‌توانیم در این منطقه با برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی و استفاده از ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان این منطقه را توسعه و گسترش دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری و مشارکت مردمی در توسعه این منطقه اظهار کرد: در این زمینه ما می‌توانیم با افزایش سطح آگاهی مردم مبنی بر اهمیت زیستگاه فندقلوی نمین میزان مشارکت مردم را در این زمینه افزایش دهیم که اگر این امر محقق شود ما می‌توانیم گسترش محدوده این جنگل و منطقه بی‌نظیر را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon