۵۰۰ هزار اصله نهال در اراضی بیابانی استان بوشهر کشت شد


500 هزار اصله نهال در اراضی بیابانی استان بوشهر کشت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: در راستای طرح‌های بیابان‌زدایی امسال ۵۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر کشت شد.

هوشنگ شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به برگزاری مراسم روز منابع طبیعی در استان بوشهر اظهار داشت: جمعه 15 اسفند مراسم درختکاری در تمام نقاط استان کشت و مراسم ویژه‌ای نیز در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در این روز نهال‌های موردنیاز مردم به صورت رایگان اهدا می‌شود، گفت: واگذاری نهال‌های متناسب با آب و هوای استان در جایگاه‌های نماز جمعه به مردم اهدا می‌شود تا از این طریق در توسعه فرهنگ فضای سبز اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون 313 هزار هکتار اراضی بیابانی در استان بوشهر وجود دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش خشکسالی و کاهش بارندگی است.

شریفی با اشاره به این‌که تاکنون 50 هزار هکتار اراضی بیابانی استان جنگل‌کاری شده است، افزود: در این اراضی بیش از 10 میلیون نهال جنگلی کاشته شده که نقش مهمی در کاهش گسترش بیابان و توسعه فضای سبز داشته است.

وی با اشاره به این‌که امسال 500 هزار نهال در اراضی بیابانی کاشته شد، گفت: در راستای طرح‌های بیابان‌زدایی امسال 500 هزار اصله نهال جنگلی در 2 هزار و 500 هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر کشت شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با تأکید بر مشارکت بیشتر مردم در توسعه جنگل‌کاری افزود: توسعه جنگل‌ها بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست چراکه هم اکنون با همکاری مردم 660 هکتار نهال در اراضی کشت شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon