استقبال دنیا از عقلانیت دین و تشیع به برکت جمهوری اسلامی ایران است


استقبال دنیا از عقلانیت دین و تشیع به برکت جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر تبیین نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی، گفت: استقبال امروز دنیا از عقلانیت دین و تشیع به برکت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه سه‌شنبه در یادواره شهدای گلسار این شهر، مرور فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: فرهنگ شهدا در زندگی ما نقش اساسی ایفا می‌کند و باید در روح و روان و بینش و نگاه ما اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه در اصول اخلاق جهانی اصولی همواره بیان می‌شود، افزود: برادری و برابری و کنار گذاشتن خشونت همواره در اصول اخلاقی مورد توجه بوده و نکته اصلی تغییر نگرش‌ها است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر اینکه باید بحث شهید و شهدا مرور شود، گفت: در غرب برای قهرمانان ملی و سربازان خود احترام می‌گذارند و نگاه آنها نیز ملی گرایی و تجلیل است.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: برای حرکت در مسیر درست و سعادت شهدا در مقطعه و جایگاه ویژه قرار دارند و اگر این مرحله متوقف می‌شد مرحله بعدی رشد نداشته‌ایم.

وی تبیین صراط مستقیم به عنوان راه نجات بشریت را مورد تاکید قرار داد و افزود: جامعه‌ای که می‌خواهد سالم باشد باید چهار مرحله را طی کند و مرحله نخست نیازمند حضور پیامبران است که پیام انسانی را بیاورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: پیامبران متنی که باید مرامنامه و اساسنامه زندگی انسان باشد را کاملا توضیح و بیان می‌کنند و بعد از این مرحله مبلغان به دور از افرا و تفریط و با اعتدال نقش ایفا می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه علمای برجسته و عالمان ربانی می‌توانند اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: روایت است که جامعه‌ای رشد می‌کند که افراد در آن یا دانشجو و یا دانشمند باشند.

وی با بیان اینکه نگاه عالمان دین باید عمیق باشد، تصریح کرد: مجموعه دین یک نظام‌نامه است و باید درست تببین شود، نظام نامه فکری، اخلاقی، علمی،حقوقی و احکام باید همگی در جای خود برای انسان تبیین شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کسانی که بنیه فکری قوی ندارند براحتی زمین می‌خورند و این افراد با کوچکترین شبهه کنار می‌روند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه ایمان در دو کلمه عشق و نفرت معنا می‌شود و آن عشق به همه خوبی‌ها و نفرت از همه بدی‌ها است، تصریح کرد: علمای ربانی باید اسلام اعتدالی را معرفی کنند و اگر این اسلام معرفی شود شما تشنگی آن را در دنیا می‌ببیند.

وی با  تاکید بر تبیین نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی، گفت:استقبال امروز دنیا از عقلانیت دین و تشیع به برکت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه غرب، پروژه اسلام هراسی را با صرف هزینه‌های گزاف دنبال می‌کند، افزود: وظیفه عالمان دین این است که  به زبان روز آشنا شوند و اسلام را به درستی به دنیا معرفی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شهدا در این راه مقدس هزینه کردن و به برکت این جهاد بزرگ جامعه صالح می‌شود و شهدا مسیر انسانیت را مشخص می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نباید در جریان‌های خطی شهدا را مصادره کرد زیرا شهدا برای آرمان‌های پاک و ولایت شهید شدند، تاکید کرد:مسیر شهدا مسیر اسلام ناب است و این هیچ وقت نباید مصادره شود، مهم‌ترین چیزی که به آنها بها می‌دهد اخلاص شهدا است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را ترویج دهیم.

وی افزود: آنهایی که پیروان راستین شهدا هستند باید اندیشه‌های عقلانی و عشق به خدا را زنده کنند و هرکس در مجموعه قرار بگیرد باید با همین نگاه خدمت و نه اینکه خیانت کند و اجازه ندهد هر نوع تفکری را به شهید و نظام نسبت دهند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه آرمان‌های نظام مشخص است، گفت: نظام اسلامی ایران امروز مرکز قدرت است و امروز در متن تاریخ حضور دارد و حضور آن مقتدرانه است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon