توافق احزاب سیاسی یمن برای تشکیل شورای ریاست‌ جمهوری

توافق احزاب سیاسی یمن برای تشکیل شورای ریاست‌ جمهوری

خبرگزاری تسنیم: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از توافق احزاب سیاسی این کشور برای شکیل شورای ریاست‌جمهوری پنج نفره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «النشره»، «جمال بن عمر» فرستاده سازمان ملل متحد به یمن اعلام کرد گروه‌های سیاسی یمن بر سر موضوع تشکیل شورای ریاست‌جمهوری متشکل از 5 عضو  برای اداره امور کشور در دوره انتقالی، به توافق رسیده‌اند.

همچنین نماینده یمن در سازمان ملل اعلام کرده که گفت‌وگوها احتمالا در مکان دیگری غیر از یمن ادامه پیدا کند؛ ولی این مکان ریاض نخواهد بود.

این در حالی است که عبد ربه منصور هادی رئیس ‌جمهور مستعفی یمن که هم اکنون در عدن به سر می‌برد خواستار انتقال گفتگوهای سیاسی این کشور به مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض شد.

رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اعضای دائم شورای امنیت خواسته است تا سفارتخانه‌های خود را به عدن انتقال دهند.

از سوی دیگر جنبش انصارالله یمن دعوت اتحادیه عرب از عب دربه منصور هادی برای حضور در نشست آتی این اتحادیه را دخالت در امور داخلی یمن توصیف کرد.

ساعاتی بعد از بیانیه جنبش انصارالله، اتحادیه عرب در تماس تلفنی با رئیس جمهور مستعفی یمن بار دیگر حمایت خود را از وی اعلام کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان