نعمت‌زاده: با شورای رقابت مشکلی نداریم

نعمت‌زاده: با شورای رقابت مشکلی نداریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : با شورای رقابت مشکلی نداریم و معاونان این وزارتخانه با این شورا در زمینه واردات خودرو جلسه ای داشتند تا قانون اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس گفت : هر وارد کننده خودرو طبق قانون باید امکانات و توانمندی تعمیر ، نگهداری و ارائه خدمات پس از فروش داشته باشد و قطعات یدکی خودرو را  تامین کند .

وی افزود : اما در چند  سال گذشته  اجرای قانون کم رنگ شده است و شاید یک دلیل آن  تحریم باشد و هر کسی شروع به وارد کردن خودرو کرد بدون اینکه خدمات پس از فروش داشته باشد.

وزیر صنعت گفت : شکایات زیادی به ما رسیده  است که بررسی کردیم و مشخص شد  قانون باید اجرا شود اما چون شرایط کشور ویژه است گفتیم  طبق قانون نمایندگیهای مجاز که امکان  تعمیر و نگهداری دارند ، خودرو وارد کنند و کسانی که از نظر ارائه خدمات پس از فروش با این نمایندگیها قرارداد ببندند ، مجاز به واردات می باشند  تا مردم بدانند اینها  با نمایندگیهای مجاز قرارداد دارند.

وی در ادامه مبادلات  ایران و بلاروس را بسیار ناچیز دانست و گفت : مبادلات 80 تا 100 میلیون دلار است که باید  بخش خصوصی بیشتر فعال شود و در آینده نمایشگاهی از توانمندی ایران در بلاروس برگزار می کنیم.

نعمت زاده تاکید کرد : ارتباط را با بلاروس باید بیشتر کنیم و مشکلات بانکی بین دو کشور را قرار است بانکهای مرکزی  دو کشور  برطرف کنند.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین