پخش انیمیشن‌هایی با محوریت زندگی امام خمینی(ره) از شبکه پویا

پخش انیمیشن‌هایی با محوریت زندگی امام خمینی(ره) از شبکه پویا

خبرگزاری تسنیم: انیمیشن‌های «امام و کودک»، «پدر بزرگ خوب همه دنیا»، «میگساری»، «امام مهربان ما»، «نامه به آفتاب»، «ایران ما» و فیلم سینمایی «پابه پای آفتاب نامه» انیمیشن‌هایی است که در ایام رحلت امام خمینی از شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شبکه پویا قرار است 200 دقیقه انیمیشن با محوریت امام خمینی(ره)  درایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی از شبکه پویا پخش کند. این شبکه با به تصویر کشیدن گوشه های مختلف زندگی این مرد بزرگ کودکان را با شخصیت‌های امام خمینی(ره) آشنا می‌کند.

امام و کودک (جایزه)، (مسافرت)، (نقاشی من)، (پدر بزرگ خوب همه دنیا)، میگساری، امام مهربان ما، نامه به آفتاب، ایران ما و فیلم سینمایی پابه پای آفتاب نامه انیمیشن‌هایی است که قرار است در ایام رحلت امام خمینی از شبکه پویا پخش شود.

«امام و کودک» که در 4 قسمت 15 دقیقه‌ای  به کارگردانی ابراهیم گرجی و تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا و هنرمندی بهمن عبدی بر روی بوم نقاشی تولید شده است به خاطرات کودکان از امام خمینی می‌پردازد و قرار است در روزهای دوشنبه تا پنج شنبه از شبکه پویا پخش شود.

«میگساران» نام برنامه ای است به کارگردانی راضیه فلاح و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا  تولید و بر گرفته از اشعار امام خمینی و قرار است در روز دوشنبه 13 خرداد ساعت 22:27 از شبکه پویا پخش شود.

انیمیشن «امام مهربان ما» به کارگردانی اشرف جعفری و تهیه کنندگی مرکز استان اصفهان در یک قسمت 15 دقیقه‌ای با تکنیک 2 بعدی تولید شده است که داستان این انیمیشن به ماجرای گردن بندی می پردازد که توسط یک پیر زن خارجی به امام هدیه می‌شود ...

«امام مهربان ما» قرار است در روز سه شنبه 14 خرداد ساعت 17:28 از شبکه پویا پخش شود.

«نامه به آفتاب» عنوان انیمیشن دوازده دقیقه‌ای است که به کارگردانی فرحناز باقر و تهیه‌کنندگی مرکز صبا با تکنیک دوبعدی و با روش کاملاً سنتی بر اساس داستانی واقعی از خاطره یک کودک روستایی شکل گرفته است.

به گفته فرحناز باقر، این برنامه در یک فضای کلاسیک کار شده است و مجید شخصیت اصلی داستان که در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کند آرزو دارد برای حضرت امام خمینی (ره) نامه ای بنویسد. اما به دلیل اینکه در روستای آنها امکانات پستی وجود ندارد با کمک فکر خویش تصمیمی جالب برای ارسال نامه خود می گیرد و...

از ویژگی‌های این فیلم نوع گرافیک آن است که سعی شده تا فضاهای روستایی طراحی شده در آن کاملاً حس و حال یک روستای بکر را به بیننده القا کند. به همین دلیل برای طراحی فضاها از دو تکنیک دستی و کامپیوتری همزمان به صورت تلفیقی استفاده شده است.

انیمیشن «نامه ای به آفتاب» روز چهار شنبه 15 خرداد ساعت 20:46 دقیقه از شبکه پویا پخش می شود.

«پا به پای آفتاب» انیمیشنی است درباره دوران جوانی و نوجوانی حضرت امام خمینی (ره) که توسط رسول بابا رضا کارگردانی و به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است : قشون دولتی برای سرکوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین می‌گذرند که دچار مشکل در تهیه آذوقه می شوند. با تبانی راهزنان منطقه آنها کاروان زیارتی خمین را در مقابل باج و خراج گروگان می گیرند. در این میان روح الله از جوانان شهر به همراه دیگر دوستان خود دسیسه راهزنان را ناکام می‌گذارند.

این انیمیشن سینمایی در روز دوشنبه 13 خرداد ساعت 22 از شبکه پویا پخش می شود.

مجموعه 109 قسمتی «ایران ما» به‌صورت موشن گرافیک شیوه استاپ موشن توسط علی مریخی کارگردانی و در مرکز  مرکز پویانمایی صبا تولید و در مناسبت‌های مختلف از شبکه‌های متعدد پخش خواهد شد.

این کار جهت معرفی شخصیت‌های فرهنگی وهنری و اماکن مذهبی و دیدنی این کشور در قالب موشن گرافیک در 109 قسمت ساخته شده است.

این مجموعه در نظر دارد برای کودکان و نوجوانان با زبان ساده و شیوه‌ای نو مفاخر و اماکن معروف کشور را در قالب آیتم‌های 2 دقیقه‌ای که به‌صورت چیستان تصویری طرح موضوع نماید. همچنین این گروه سنی با فرآیند تکوین طرح و نقاشی، آموزش نقاشی را یاد خواهد گرفت.

یک قسمت از این مجموعه در روز چهارشنبه 15 خرداد ساعت 20 از شبکه پویا پخش می‌شود.

انتهای پیام/ی4

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران