قوانین بسترساز اقتصاد مقاومتی باید در کشور اجرایی شود


قوانین بسترساز اقتصاد مقاومتی باید در کشور اجرایی شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ و تولید ملی مجلس گفت:  دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام داده اما در حال حاضر قوانینی در زمینه فراهم‌سازی بستر اجرای اقتصاد مقاومتی موجود که بسیاری از آن‌ها اجرا نمی‌شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در زمینه اقتصاد مقاومتی بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از همان روزهای نخستین سال گذشته پس از ابلاغ سیاست‌ها از سوی رهبری، اقدامت و برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر قوانینی در زمینه فراهم‌سازی بستر اجرای اقتصاد مقاومتی موجود که بسیاری از آن‌ها اجرا نمی‌شود و از طرفی بخشی از این قوانین نیاز به اصلاح دارند و برخی از آن‌ها نیز مزاحم است که باید لغو شود.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 و تولید ملی با اشاره به بندهای 24 گانه مجلس شورای اسلامی در گزارش خوانده شده در مجلس در تاریخ 15 بهمن بیان کرد: با گزارشی که از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح  سیاست‌های اصل 44 و فراهم‌سازی بستر اجرایی اقتصاد مقاومتی انجام شد، این قوانین به زودی به عنوان خط مشی قوای سه گانه برای تحقق بهتر اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بخشی از پیشنهادات ما متوجه دولت و برای تحقق بهتر اقتصاد مقاومتی در بودجه 6 و بخشی از آن متوجه لوایح و طرح‌های مجلس است و از طرفی پیشنهاد دادیم شورایی از طرف 3 قوه برای نظارت بر اجرایی شدن این سیاست‌ها حضور داشته و نظارت مستمر انجام دهد.

فولادگر با اشاره به ارائه گزارش نهایی این سیاست‌ها در پایان امسال اظهار داشت: در گزارش نهایی یک جمع‌بندی در بحث قانون‌گذاری شده که یک بخش آن تأکید بر اصلاح قوانین مزاحم و بخش دیگر آن تأکید بر استفاده بیشتر مجلس از ظرفیت نظارتی خود دارد.

وی با اشاره به برخی اقدامات دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: دولت نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده که ازجمله آن‌ها لایحه خروج از رکود و رفع موانع تولید است که در کمیسیون ویژه اصل 44 مورد بررسی قرار گرفت ولی انتظار از بخش اجرایی در بسترسازی برای اقتصاد مقاومتی بیش از این‌ها است.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon