دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان آغاز به‌کار می‌کند


دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان آغاز به‌کار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: استاندار زنجان از آغاز فعالیت دفتر نمایندگی وزرات امور خارجه و استقرار نماینده رسمی این وزارتخانه از فروردین ماه سال آینده در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمشید انصاری شامگاه سه‌شنبه در دوازدهمین و آخرین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی زنجان اظهار داشت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه توسط استانداری در زنجان تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دفتر نمایندگی وزرات امور خارجه و استقرار نماینده رسمی این وزارتخانه در فروردین ماه سال آینده در استان زنجان آغاز می‌شود، تصریح کرد: با تاسیس و آغاز به کار این دفتر میزان تردد متقاضیان به تهران و استان آذربایجان شرقی کاسته می‌شود چرا که قبلا افراد برای انجام امورات خود به این استان‌‌ها مراجعه می‌کردند.

استاندار زنجان با اشاره به سمینار مشترک استانداران، روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، سفیران ایران در کشورهای منطقه و سفیران کشورهای منطقه در ایران ابراز کرد: مسئولان توجه داشته باشند که با دیدگاه تحلیلی تمامی مباحث گفته شده در این سمینار را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه امسال ارزش صادرات محصولات کشور 46 میلیارد دلار بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا عید نوروز به 50 تا 52 میلیارد دلار برسد.

انصاری در مورد میزان واردات 11 ماهه امسال کشور عنوان کرد: ارزش واردات کشور 53 میلیارد دلار گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: 17.7 میلیارد دلار از 46 میلیارد دلار صادرات کشور مربوط به محصولات غیرنفتی شامل کشاورزی، موادمعدنی، خدمات فنی‌ومهندسی، صنعتی و درآمد گردشگری بوده است.

استاندار زنجان بر لزوم ارتقای وضعیت صادرات کشور و استان زنجان تاکید کرد و افزود: متاسفانه در ترکیب واردات کشور به جز 3 قلم تمامی واردات مربوط به محصولات کشاورزی نظیر گندم، ذرت، روغن خام، کنجاله، برخی میوه‌ها و برنج است.

وی تصریح کرد: گندم، خودرو سواری و موبایل به ترتیب نخستین، دومین و پنجمین محصولات وارداتی به کشور است.

انصاری با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد شکل‌گیری اتاق‌ بازرگانی کارآمدتر باشیم.

وی خطاب به مسئولان دولتی اظهار داشت: بخش دولتی به جز نقش نظارتی و هدایتی نباید در روند انتخابات بخش‌های خصوصی و نتیجه آن دخالتی داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال‌های اخیر دستگاه‌های دولتی همواره در انتخابات بخش‌ خصوصی دخالت‌های متعدد داشته‌اند، گفت: خوشبختانه در 2 تا 3 سال اخیر دخالت بخش دولتی در این امور کاهش چشمگیری داشته است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تفکرات شکست خورده دولتی نباید مجال عرض اندام در بخش خصوصی را داشته باشد، تصریح کرد: اعضای منتخب اتاق بازرگانی باید از بین فعالان بخش خصوصی تعیین شوند.

انصاری با تاکید بر لزوم تفکیک انجمن‌های صنفی از انجمن‌‌های خصوصی اظهار داشت: نباید به فکر افزایش تشکل‌های خصوصی باشیم بلکه به منظور ارتقا وضعیت پروسه تولید باید کیفیت به جای کمیت ملاک مسئولان ذیربط در تاسیس این تشکل‌ها باشد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از موازنه‌کاری در بخش‌ خصوصی و انجام برنامه‌های هدفمند در این بخش ضروری است تا فهرستی از تشکل‌ها در استان زنجان تهیه شود.

استاندار زنجان با اشاره به ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار افزود: ماده 5 این قانون تکلیفی برای ساماندهی تشکل‌های بخش خصوصی است در نتیجه اتاق‌ بازرگانی مکلف است تا فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی را تهیه و تغییرات آن را اعلام کنند و در آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی که فاقد تشکل فعال هستند اتاق بازرگانی موظف است برای ساماندهی، ایجاد و ثبت تشکل‌های اقتصادی فعال زمینه‌های لازم را ایجاد کند.

وی ابراز کرد: بر اساس ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در فعالیت‌هایی که تشکل‌های موازی وجود دارد، زمینه ادغام، شبکه‌سازی، یکپارچه‌سازی و انسجام تشکل‌های موازی توسط اتاق‌ها فراهم شود که امیدواریم این کار با جدیت توسط دستگاه ذیربط در استان زنجان انجام شود.

انصاری با بیان اینکه بر اساس ضوابط اتاق بازرگانی استان زنجان در فعالیت‌های صادرات غیرنفتی با ایجاد انسجام، هماهنگی و تقسیم کار از فعالیت موازی تشکل‌ها ممانعت کند و در انجام این بحث باید تمامی تشکل‌های اقتصادی در اجرای احکام قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار با اتاق بازرگانی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه موسسان و مدیران تشکل‌های اقتصادی نباید مانع از عضویت داوطلبان جدید واجد شرایط شوند، گفت: مدیران و موسسان تشکل‌های اقتصادی نباید در عضویت این افراد به دنبال منافع خود باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید افراد تمامی سرمایه در گردش خود را از صندوق توسعه ملی طلب و تامین کنند، عنوان کرد: تا پایان آذر ماه امسال 170 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک‌ها به متقاضیان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 240 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک‌ها به متقاضیان ارائه شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon