مردم ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام بودند

مردم ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام بودند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی گفت: رشادت‌ها و جانفشانی مردم ورامین نقش به سزایی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آیت‌الله حسین نوری همدانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مسئولان و جمع کثیری از آحاد مردم شهرستان ورامین در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اظهار داشت: مردم ورامین از نظرشجاعت و پیشتاز بودن درعرصه‌های انقلاب دارای امتیازات ویژه ای هستند.

وی افزود: ضروری‌ترین احتیاجات انسان‌ها به رهبر و بزرگی است که از جانب خداوند معرفی‌ شده باشد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: خداوند همان‌ طور که پیامبر (ص) را معرفی می‌کند امام را نیز معرفی می‌کند به همین دلیل منصب نبوت و رهبری که منصب مقدس و الهی است که باید از طرف خداوند معین شود.

وی افزود: هنگامی‌ که پیامبر حضرت علی (ع) را به‌عنوان حاکم، فرمانروا و رهبر معرفی کرد آیه قرآن نازل شد و  3 ویژگی برای امام بیان‌شده است که نخستین آن معصوم بودن، دومین آن معرفی شدن وی از طرف خداوند و مهمتر از مابقی افضل‌تر بودن امام است.

آیت‌الله نوری همدانی امامت و رهبری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در زندگی انسان ابعاد مختلفی وجود دارد که اگر ابتدای آن را در نظر بگیریم به حکومت برمی‌گردد و بسیارتأثیرگذار است.

وی درباره راه‌های نگه‌داشتن ولایت نیز گفت: علمای ما توانستند از طریق مناظرات راه‌های روشنی را ایجاد کنند و از طریق کتابت نیز تعدادی از علما با استدلال ثابت کردند که حکومت و ولایت برای ائمه ما است.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: یکی دیگر از راه‌های اثبات ولایت شهادت است، اولین نفری که در این راه شهید شد حضرت فاطمه (س) است که درباره ثابت کردن ولایت حضرت علی (ع) به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) به همه ما فهماندند که قانون اساسی را خداوند تنظیم کرده و ما نیز آن را بیان کرده‌ایم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: قبر بی‌نشان حضرت فاطمه (س) نشان از خیلی مسائل دیگری دارد که یکی از آنها این است که مردم متوجه ولایت باشند.

وی اظهار کرد: پس از وفات پیامبر (ص)، دشمنان اهل‌بیت حکومت را از حضرت علی (ع) گرفتند و این ادامه پیدا کرد تا جایی که حضرت علی (ع) فقط پنج سال توانست حکومت کند که در آن سال‌ها نیز جنگ‌های مختلفی برای ایشان به وجود آوردند و بعد از آن زمان نیز قوم‌های مختلفی حکومت را از اهل‌بیت گرفتند.

مرجع عالی‌قدر شیعیان تصریح کرد:خاندان‌ها بعد از پیامبر یکی بعد از دیگری حکومت را تسخیر کردند و کاخ‌نشین‌ها که کاری جز لذت بردن نداشتند سبب شدند که مردم دچار فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شوند.

وی افزود: مردم در آن زمان از ولایت دور افتادند که چند قرن طول کشید البته مردم متدین این را درک می‌کردند که رهبری برای اهل‌بیت است تا اینکه خداوند یک فقیه فرزانه و عالم حماسه‌آفرین و فریادگری را فرستاد که همان امام خمینی (ره) بودند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: انقلابی که توسط ایشان به وجود آمد بسیار با عظمت است و این اخلاص توانست حکومت پیامبر (ص) را بازیابی و ساماندهی کرده و ولایت را بازگرداند.

وی اظهار کرد: این انقلاب به‌ آسانی به‌ دست نیامد، زیرا این انقلاب دنباله فعالیت انبیاء است و آنها نیز در ابتدا به سراغ فرعون‌ها و نمرودها می رفتند و به همراه مردم اقدام به سرنگونی فرعون‌ها می‌کردند.

این مرجع تقلید بیان کرد: انقلاب ما 3 رکن دارد،این 3 رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه است که تا این 3 رکن پایدار است انقلاب محفوظ است.

وی افزود: مردم ورامین در انقلاب پیش‌قدم بودند، در سال 56 روزنامه اطلاعات مقاله‌ای در اهانت به امام خمینی (ره) نوشت، زمانی که این روزنامه به قم رسید 3  روز حوزه را تعطیل اعلام کردیم و مغازه‌ها نیز تعطیل شدند، حکومتی‌ها نیز درمقابل اعتراض مردم ایستادگی کرده و آنها را به رگبار کشیدند و بنده را نیز به خلخال تبعید کردند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: کار امام خمینی (ره) بسیار بزرگ بود زیرا مستضعفین روز به ‌روز قدرتمندترمی‌شوند، مردم پس این انقلاب توانستند در کشورهای اروپایی قیام کنند و بیداری اسلامی شکل گرفت.

وی بیان کرد: امروز در هر جای ایران که قدم بگذاریم تربت شهدا وجود دارد ما باید راه آن‌ها را ادامه دهیم و طبق تاکید امام خمینی (ره) باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه و به آن عمل کنیم.

این مرجع عالی قدر گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود نوشته‌اند باید پشتیبان ولی‌فقیه باشیم و از سوی دیگر نیز این وصیت‌نامه‌ها نشان می‌دهد که باید نمازجمعه، دعای کمیل و دعای ندبه‌ها را ترک نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب زمینه‌سازظهور است زیرا روز به‌ روز مستضعفین جهان قدرتمندتر ومحبوب‌تر و استکبار نیز منفورتر می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon