دمپسی حضور ایران در آزادسازی تکریت را اقدامی مثبت خواند

دمپسی حضور ایران در آزادسازی تکریت را اقدامی مثبت خواند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا حضور ایران در عملیات آزادسازی تکریت از دست نیروهای داعش را اقدام مثبتی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که  حمایت مستقیم ایران از ارتش عراق برای حمله به نیروهای داعش در تکریت در صورتی که باعث تشدید تنش‌های فرقه‌ای نشود می‌تواند به یک مسئله مثبت تبدیل شود.

دمپسی در ادامه مدعی شد که ایران و نماینده‌های آن از سال 2004 در عراق حضور داشته‌اند اما حضور آنها در تکریت بیانگر سطح جدیدی از نقش این کشور در عراق است.

دمپسی روز گذشته اعلام کرد دوسوم از نیروهایی که برای آزادسازی تکریت وارد عمل شده‌اند از نیروهای شیعه مورد حمایت ایران بوده‌اند. به‌گفته وی یک‌سوم مابقی نیروها را ارتش عراق تشکیل می‌دهد.

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه گفت: اگر آنها این کار را به‌شیوه قابل قبولی انجام دهند و  تکریت را از کنترل داعش خارج سازند، این اقدام مسئله مثبتی در کمپین مقابله با داعش به شمار خواهد رفت.

وی پیش از این نیز درمورد نقش ایران در عراق گفته بود که ایران از زمان استقلال عراق در سال 2004 به عراق علاقمند شده و به‌دنبال نفوذ در این کشور است. به‌اعتقاد دمپسی حضور ایران در عراق و همکاری این دو کشور در حال حاضر مشکلی ایجاد نکرده است زیرا تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و مأموریت آمریکا در عراق به شمار نمی‌رود.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان