رأی دادگاه مصر علیه حماس باید لغو شود

رأی دادگاه مصر علیه حماس باید لغو شود

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین گفت: رأی دادگاه مصر علیه حماس، هیچ خدمتی به آرمان‌ ملت فلسطین و امنیت جهان عرب بویژه مصر و فلسطین نمی‌کند.

"خالد البطش" یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل تسنیم،  در ارتباط با حضور هیأتی از جهاد اسلامی فلسطین در قاهره و مذاکرتش با مقامات مصری برای کاستن از اختلافات و تنش ایجاد شده در روابط قاهره با جنبش حماس گفت: هیأتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به سرپرستی دکتر "رمضان شلح" در قاهره می‌کوشد تا روابط گسترده مصر با فلسطین که بر اساس دوستی و برادری بود، به مسیر قبلی خود بازگردد. همانطور که اطلاع دارید، دادگاهی در مصر جنبش حماس را متهم به فعالیت‌های تروریستی کرد و این جنبش را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. بدنبال این اقدام، جنگ رسانه‌ای بین دو طرف شروع شد. طبیعی است که در چنین فضایی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بخاطر نقشی که درعرصه فلسطین دارد، برای خاتمه دادن به تنش ایجاد شده درمناسبات مصر با حماس وارد این ماجرا شود. لذا جهاد اسلامی می‌کوشد به دوطرف کمک کند تا آنها بتوانند از این اختلاف و تنش ایجاد شده عبور کنند.

ضرورت لغو رای دادگاه علیه حماس

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: ما خواستار تداوم روابط خوب مصر با فلسطین هستیم. همچنین ما جنبش مقاومت اسلامی حماس را در جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می‌دانیم و شایسته نیست که حماس را جزو گروه‌های تروریستی لحاظ کرد. جهاد اسلامی فلسطین بر این باور است کهرأی دادگاه مصر علیه حماس، هیچ خدمتی به آرمان‌های فلسطین و امنیت جهان عرب بویژه مصر و فلسطین نمی‌کند. بر همین اساس معتقدیم که این رأی باید لغو شود،زیرا چنین رأیی سبب می‌شود تا روابط ملت مصر و فلسطین آسیب ببیند و این درحالی است که فلسطینی‌ها و مصری‌ها در یک جبهه در برابر اسرائیل ایستاده اند. به هر حال، جهاد اسلامی فلسطین معتقد است که مصر ظرفیت‌های مثبتی برای عبور از اختلافات ایجاد شده با حماس را دارد، لذا باید این اختلاف ایجاد شده از بین برود.

رای شتاب زده و غیر تخصصی دادگاه مصر

وی درباره دیدگاه برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه رأی دادگاه مصر علیه حماس یک رأی سیاسی است گفت: به نظرمن این رأی سیاسی نیست. این یک رأی شتاب زده و غیرتخصصی است. هر حقوقدان مصری می‌پذیرد که این دادگاه، ویژه رسیدگی به مسائل سیاسی نبود و لذا رأیی که صادر کرد یک رأی ظاهری و صوری بود. این دادگاه در سطح رسیدگی به دعاوی عمومی مثل اختلافات مربوط به ساخت و ساز است. اگرما به این موضوع دقت بیشتری بکنیم، ملاحظه خواهیم کرد که رژیم صهیونیستی هم دادگاه‌هایی دارد که در آن به پرونده‌هایی رسیدگی می‌شود که مربوط به حوزه تخصصیشان نیست و این دادگاه‌ها در پرونده‌هایی که فاقد صلاحیت رسیدگی به آن هستند اقدام به صدور احکام می‌کنند. لذا ما در ملاقات‌هایی که با مقامات مصری داشته‌ایم از آنان خواستیم اقدامات لازم را برای لغو حکم دادگاه مصر علیه حماس بعمل آورند.

مصر باید این سناریو را متوقف سازد

این رهبرجهاد اسلامی فلسطین در پایان تأکید کرد: ما از قاهره می‌خواهیم که این سناریو را متوقف سازد و روابط فلسطین با مصر را به حالت قبل باز گرداند. معتقدیم که چنین حکمی هیچ سودی برای مردم فلسطین و مصر ندارد و از مقامات قاهره می‌خواهیم در مقابل تجاوزها علیه ملت فلسطین بایستد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان