برخی افراد در دولت محتوای سند امنیت زنان و خانواده را دو پهلو کردند

برخی افراد در دولت محتوای سند امنیت زنان و خانواده را دو پهلو کردند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: برخی افراد در دولت محتوای سند امنیت زنان و خانواده را دو پهلو کردند.

فاطمه آلیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان و خانواده خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه ممکن است برخی افراد در جهت تائید شاخص فرهنگ غربی مطالبی را در اجلاس پکن+20 مطرح کنند که این امر نه تنها اتلاف سرمایه و وقت است بلکه خساراتی برای کشور به دنبال دارد، اظهار داشت: باید از موقعیت حضور در اجلاس استفاده بهینه کرد و دستاورد‌های انقلاب در تمام حوزه‌های به ویژه زنان عنوان شود.

وی با اشاره به اینکه اگر احتمالاً بخش دولتی و سازمان‌های مردم نهاد موضع و دیدگاهی را در این اجلاس ابراز کنند که با مواضع و حرکت بالانده نظام جمهوری السامی ایران همخوانی نداشته باشد، خود را ضایع کردند چراکه در مجامع بین‌الملل دیدگاه کشور ما مشخص است و همه می‌دانند ما بهترین الگو برای آنها هستیم، افزود: باید افراد عازم به نیویورک جهت‌گیری و اهداف خود را همسو با منویات مقام معظم رهبری کنند.

**عدالت جنسیتی همان برابری جنسیتی نیست

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه کشور ما برخلاف فرهنگ غرب، موضعش عدالت جنسیتی است نه برابری جنسیتی، گفت: باید عدالت جنسیتی را مطرح و تبیین کنیم.عدالت همانند برابری نیست درواقع باید متناسب با شرایط، عدالت صورت گیرد چراکه حتی گاهی نیاز است تبعیض مثبت نیز برای زنان قائل شویم.

آلیا با تاکید بر اینکه تساوی بین زن و مرد ظلم به زنان است، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند" تساوی بین زن و مرد خلاف اسلام و عدالت است." بنابراین عدالت جنسیتی در اجلاس باید تبیین شود. همچنین باید بگویم موضع جمهوری اسلامی برابری جنسیتی نیست.

** نمایندگان دولت در اجلاس موضع اعتراض‌آمیز در خصوص خشونت علیه زنان داشته باشند

وی با بیان اینکه نمایندگان دولت در اجلاس موضع اعتراض‌آمیز و مطالبه در خصوص فرهنگ غرب و خشونت علیه زنان داشته باشند، افزود: در غرب از زنان استفاده ابزاری می‌شود بنابراین باید در مقابل این اقدام نامناسب ایستاد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه با اشاره به اینکه باید در نیویورک نمایندگان زن کشور ما مأموریتی در راستای تببین عدالت جنسیتی داشته و خشونت علیه زنان را محکوم کنند، اظهار داشت: با اقدامات و مطالب باید از این اجلاس پیروز بیرون بیاییم.

**برخی افراد در دولت محتوای سند امنیت زنان و خانواده را دو پهلو کردند

آلیا با تاکید بر اینکه برخی افراد در دولت محتوای سند امنیت زنان و خانواده را دو پهلو کردند، گفت: باید در سند امنیت زنان و خانواده به چالش‌ها درغرب بپردازد و دستاور‌دهای ما در قانون‌ها در جهت تأمین امنیت زنان بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه ما باید در جهت امنیت زنان باشد و قوانین در این خصوص جمع آوری شود، ادامه داد: در صورتی که هیئت دولتی در اجلاس پکن+20 شرکت کند باید مواضع انقلابی را داشته باشد و اگر به این شکل نباشد زمانی که برگشتند باید پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon