روایت سردار باقرزاده از مادر شهیدان کشوری؛ وقتی «محمد» چشمانش را در تابوت باز کرد


روایت سردار باقرزاده از مادر شهیدان کشوری؛ وقتی «محمد» چشمانش را در تابوت باز کرد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تشییع ۳ شهید دوران دفاع مقدس خاطراتی از مادر شهیدان کشوری روایت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار سیدمحمد باقرزاده دقایقی پیش در مراسم تشییع 3 شهید دوران دفاع مقدس در میدان شهدای ذهاب این شهرستان با بیان اینکه دانشجویان و جوانان امروز آمدند تا بگویند ما شما را دوست داریم، اظهار داشت: شهدا پیرو شهدای کربلا هستند.

وی افزود: فرزندان تربیت یافته مکتب فاطمی(س) در دوران دفاع مقدس درخشیدند و جانانه در برابر دشمن برای عزت اسلام ایستادند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه 95  سال مرقد مطهر امیرالمونین(ع) مخفی بود،گفت: مردم ما شهدا را یک ذخیره معنوی می‌دانند که همواره سبب حیات معنوی ملت شده و زندگی شهدا عبرت است.

سردار باقرزاده  با تأکید بر اینکه ملتی که شهادت دارد  عزت دارد، خاطرنشان کرد: شهدا در برابر تمام ناهنجاری‌ها ایستادند و ملت امروز در برابر تمام زشتی‌های مستکبران خط مقاومت را ادامه می‌دهند و این پیام شهدا است.

وی با بیان اینکه ملت در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که همواره ایستاده است، اظهار داشت: امروز به دشمنانمان می‌گوییم که این ملت از راه شهید و شهادت مأیوس نشده و به آن افتخار می‌کند.

سردار باقر زاده با بیان اینکه شهدای گمنام خواستند که در جبهه مجاهدت گمنام بمانند و مقتدایشان علی (ع) بود، تصریح کرد: این شهدای گمنام در عملیات لشکر 21 حمزه ارتش و در یک عملیات نفوذی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه به طور اتفاقی شهدا را در 2 مرحله در نقطه‌ای از عراق که مربوط به شهدای عملیات کربلای چهار بود تفحص کردیم، افزود: 16 شهید در یک مرحله و 7 شهید نیز در یک مرحله به صورت دست بسته در گودالی تفحص شدند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پنج روز پیش مادر شهیدان کشوری تشییع شد گفت: من از این مادر بزرگوار شنیدم وقتی احمد به شهادت رسید شهادتش برای من سنگین بود و بعد از آن محمد به جبهه رفت.

سردار باقرزاده با بیان اینکه مادر شهید رضایت داد تا شهید احمد در بهشت زهرای تهران تدفین شود، افزود: از ایشان شنیدم که وقتی که محمد بسیجی 16 ساله و برادر شهید احمد کشوری به جبهه می‌رفت با پدر و مادرش که در خانه نبودند نتوانست خداحافظی کند و بعد از شهادت احمد، محمد در عملیات محرم شهید شد.

وی تصریح کرد: مادر شهیدان کشوری می‌گفت به اتفاق خانواده آمدیم تهران تا پیکر مطهر محمد را در یکی از بیمارستان‌های ارتش تحویل بگیریم، آنجا بود که وقتی دیدم سر تابوت محمد باز است سه بار فریاد زدم محمد، محمد، محمد و فرزندم لحظه‌ای چشمانش را باز کرد و نگاهی به من کرد و چشمش را بست.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مادر شهیدان کشوری می‌گفت فکر کردم محمد زنده است ولی متوجه شدم که دوپایش را از زانو در جبهه جا گذشته و تیری نیز به قلبش خورده بوده و شهید شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon