تظاهرات اعتراض‌آمیز به اقدام پلیس لس‌آنجلس در کشتن یک بی‌خانمان

تظاهرات اعتراض‌آمیز به اقدام پلیس لس‌آنجلس در کشتن یک بی‌خانمان

خبرگزاری تسنیم: معترضان خشمگین روز گذشته با حضور در خیابان‌های لس‌آنجلس خواستار اجرای عدالت و محاکمه مأموران پلیسی شدند که اخیراً یک فرد بی‌خانمان را به‌ضرب گلوله به قتل رساندند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان خشمگین اطراف ساختمان اداره پلیس لس‌آنجس تجمع کردند تا نسبت به قتل یک فرد بی‌خانمان در روز یکشنبه توسط مأموران پلیس، اعتراض کنند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز به نقل از مأموران مجری قانون نوشت که این شهروند آفریقایی آمریکایی 39ساله، چارلی ساتورمین روبینت نام داشته و 15 سال پیش به‌جرم سرقت مسلحانه، محکوم به حبس شده بود.

وی روز یکشنبه پس از درگیری با پلیس آمریکا در منطقه بی‌خانمان‌های لس‌آنجلس کشته شد. این تازه‌ترین مورد از کشتار پلیس آمریکا در سراسر این کشور به شمار می‌رود که موجب اعتراضات گسترده‌ای شده است.

شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که این فرد برای ساکنان منطقه شناخته شده بوده است. 5 یا 6 مأمور پلیس در این مأموریت شرکت داشته‌اند. یک شاهد عینی گفت: یکی از مأموران پلیس که با این مرد درگیر شده بود، فریاد زد: "او اسلحه من را گرفت" و سپس صدای شلیک چند گلوله شنیده شده است.

رفتارهای تبعیض آمیز و خشونت‌بار پلیس با سیاه‌پوستان و سایر اقلیت‌ها در آمریکا موجب شعله‌ور شدن اعتراضات گسترده‌ای در مناطق مختلف این کشور شده است.

انتهای پیام/پ*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان